سردار وحیدی: ترامپ و وزیر دفاعش جنایتکار جنگی است

کدخبر: 2343631

تبعات اقدام نابخردانه آمریکا؛ یک ترور با ابعاد جهانی در گفت و گوی ویژه خبری شنبه ۱۴ دی ماه بررسی شد.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی امشب ۱۴ دی ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی تبعات اقدام نابخردانه آمریکا ؛ یک ترور با ابعاد جهانی پرداختند.

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در منطقه گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دو سال پیش باید قاسم سلیمانی را شهید می‌کردند و حتی یکی دیگر از مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که باید یک سال و نیم پیش این کار را انجام می‌دادند به طوری که آمریکایی‌ها برای به شهادت رسیدن سردار سلیمانی از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند.

او با اشاره به اینکه اسرائیل سردار سلیمانی، سید حسن نصرالله، ابوالمهدی مهندس و رهبر یمن را در لیست ترور قرار داده بود افزود: آن‌ها نتوانستند سید حسن نصرالله را به شهادت برسانند، آمریکا خبط بزرگی را انجام داد به طوری که ترامپ اعلام کرد که با طراحی پنتا گون این ترور را انجام داده است.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه ترامپ و وزیر دفاعش جنایتکار جنگی و تروریست هستند ادامه داد: امروزه نتانیاهو سعی می‌کند تا خودش را از این ماجرا دور کند در حالی که در مرکز توطئه قرار دارد؛ در این ماجرا آمریکا ممکن است فریب اسرائیل را خورده باشد؛ لذا باید اذعان داشت که متهمان اصلی ماجرا رئیس جمهور آمریکا، وزیر دفاع ترامپ و نتانیاهو هستند البته نفرات دیگری هم این حلقه را شامل می‌شوند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه آن‌ها حتی بر اساس قوانین داخلی خودشان اجازه این اقدام را نداشتند گفت: آن‌ها اصول انسانی سرشان نمی‌شود، لذا این ماجرا با قوانین داخلی آمریکا قابل تطبیق نیست.

او با اشاره به اینکه این ترور بی‌تردید تروریسم دولتی است خاطرنشان کرد : فرمانده نظامی ارشدی را که جلوی تروریسم لجام‌گسیخته مانند داعش را گرفت به این ترتیب به شهادت رساندند و به دنبال احیای داعش هستند. سردار وحیدی با اشاره به اینکه یک اتفاق مشکوکی در پادگانی اتفاق افتاد و می‌گویند راکت به این پادگان اصابت کرده و پیمانکاری کشته شده و اینکه چه کسی این اقدام را انجام داده مشخص نیست گفت: آنها ۳۰۰ کیلومتر دورتر در القائم مرز سوریه و عراق را مورد اصابت موشک هایشان قرار دادند و عده‌ای را شهید کردند لذا در این خصوص مردم تحریک شدند و اقدام به اعتراض کردند و آمریکا این مردم را تروریست می خواند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به اینکه وزیر دفاع جنایتکار آمریکا می گوید ما به هر بهانه‌ای ممکن است عراق را بزنیم گفت: فرمانده حشدالشعبی از مردم درخواست می‌کند تا عقب نشینی کنند اما چند ساعت بعد ابو المهدی مهندس را شهید می‌کنند ، آمریکا مهمان ناخوانده و بی دعوتی است که به عراق آمده و اقدام به اشغالگری می‌کند و خلاف توافقنامه امنیتی اقداماتی را انجام می دهد، طبیعی است که مردم عراق بر نخواهد تابید که در سرزمین خود توسط اشغالگران آمریکایی تروریست خوانده شوند.

سردار سلیمانی با هواپیمای مسافربری در فرودگاه حضور داشت

او با اشاره به اینکه اجازه عملیات پیش دستانه به هیچ وجه نیاز به مجوز حقوقی ندارد گفت: سردار سلیمانی مهمان رسمی عراق بود که با هواپیمای مسافربری در فرودگاه رسمی حضور داشت.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال مخدوش کردن چهره پاک حشدالشعبی هستند گفت: آن‌ها مشکلات اقتصادی عراق را به حشدالشعبی نسبت می‌دهند و علیه آن‌ها فعالیت می‌کنند، اشتباه بزرگ آمریکا در عراق به شهادت رساندن ابوالمهدی مهندس بود، او مجاهد بزرگی بود که اقدامات زیادی را انجام داد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه در عراق، رئیس جمهور، نخست وزیر، مفتی اهل سنت، رئیس مجلس و همه مقامات این کشور، اقدام جنایتکارانه آمریکا را محکوم کردند گفت: آمریکا باید از منطقه بیرون برود، زیرا مردم به جوش و خروش آمده اند، آمریکا با هزینه‌های بیشتری از منطقه بیرون خواهد رفت، مردم از دست آمریکا به تنگ آمده اند.

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه برنامه با اشاره به اینکه استیضاح یک مقاله واقعی است، اما تاثیری در سرنوشت فعلی ترامپ ندارند گفت: سنا یکپارچه از او حمایت می‌کند، اصل مسئله این است که ژئوپولتیک منطقه دستخوش تغییرات و تحولات جدی شده است، آن‌ها وعده خاورمیانه جدید را داده بودند، اما نتوانستند به این هدف شان دست پیدا کنند به طوری که هر روز حوزه نفوذ آن‌ها از دستشان خارج می‌شود و از سوی دیگر جریان مقاومت علیه آمریکا در حال توسعه است.

او با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا به نتیجه نخواهد رسید گفت: ترور آخرین کارشان بود و گفتند که با ابزار رسانه‌ای افکار عمومی را می‌توانند توجیه کنند، تحولات ماه‌های اخیر در عراق، لبنان، منطقه و به اعتباری در کشور ما به گونه‌ای بود که آن‌ها را وسوسه کرد، به دلیل فقدان تدبیر درست در پیاده کردن یک طرح، اعتراضات به دلیل بخشی از مشکلات به وجود آمد و سبب ناآرامی‌های چند روزه در کشور شد این در حالی است که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که انگار اتفاق بزرگی در ایران می‌خواهد اتفاق بیفتد.

او عنوان کرد: سردار سلیمانی اسطوره بزرگ و در نقش سوپرمن و انسان فوق العاده بود افزود: آن‌ها تصور می‌کردند اگر این اسطوره شکسته شود، مردم فرو می‌نشینند، این در حالی است که بازسازی و ترمیم در سرمایه اجتماعی نظام صورت گرفته است و شاید کسانی که دلخوری‌های متنوعی داشتند اکنون به پای این داستان آمدند و یکپارچه با هم متحد شدند لذا باید اذعان داشت که دشمن دچار خطای محاسباتی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رقابت بین دو جناح حاکم در آمریکا گفت: این دو حزب از هر فرصتی برای تقویت وزن‌های خودشان در انتخابات آینده می‌خواهند استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه این اتفاق برای افکار عمومی قابل توجیه نیست گفت: چطور مقام رسمی کشور را تروریست لقب می‌دهند این درحالی است که سپاه پاسداران ارتش رسمی کشور است و آن‌ها نمی‌توانند برچسب تروریست بزنند، لذا بازی ما برای دشمن غافلگیرانه خواهد بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: