محمد عبدالهی:

امنیت حاصل بازدارندگی و تقابل است یا خویشتن داری و تعامل؟

کدخبر: 2343765

در برابر ترور و تجاوز دشمن گستاخی که برخلاف تمام قوانین بین المللی حاکم بر جنگ و صلح، بالاترین مقام نظامی کشور را در یک کشور دیگر به شهادت می رساند، آیا انتقام بازدارندگی می آورد یا پرهیز از پاسخ درخور توجه؟! 

نسیم آنلاین : محمد عبدالهی: چند سوال از غربگراهایی که این روزها از انتقام سخت ابراز نگرانی می کنند و نظام را دعوت به خویشتن داری و تدبیر می کنند:

در برابر ترور و تجاوز دشمن گستاخی که برخلاف تمام قوانین بین المللی حاکم بر جنگ و صلح، بالاترین مقام نظامی کشور را در یک کشور دیگر به شهادت می رساند، آیا انتقام بازدارندگی می آورد یا پرهیز از پاسخ درخور توجه؟!

«خاورمیانه امن»، با نشان دادن قدرت و توان تقابل کشورهای منطقه به دست می آید یا با اکتفا به واکنش سیاسی و حقوقی جامعه بین‌المللی و سازمان ملل که امتحان خود را در ناتوانی از حل اینگونه مسائل نشان داده و این چند روز در برابر این جنایت آشکار سکوت کرده؟!

آیا تهدید به انتقام سخت که از روز جمعه آمریکا را به هراس انداخته و موجب ارسال پیغام و واسطه های فراوان جهت تخفیف پاسخ جمهوری اسلامی شده، «افتادن در دام جنگ سالاران آمریکایی و اسرائیلی» است یا پیشنهاد تعامل با تروریست های آمریکایی؟!

آیا «آبادانی کشور» و «رفاه ملت» در گرو قطع وابستگی به غرب و اتکا به توان داخلی و بهره گیری از اتحاد شرکای منطقه ای ست یا شرطی کردن کشور به وعده ها و توافقات بدون پشتوانه با غربی هایی که سال هاست کشور را هدف تروریسم اقتصادی قرار داده اند و علنا هدف از فشار حداکثری را تسلیم ایران اعلام می کنند؟!

سردار حاج قاسم سلیمانی با فرماندهی خود نشان داد که فقط در صورت مقابله و مبارزه است که میتوان دشمن را عقب راند؛ چنانکه ۸ سال در جنگ با داعش و پدرخوانده هایش، این مبارزه بود که کشور را امن نگه داشت.

و در مقابل، جریان سازشکار نشان داد که با سازش و عقب نشینی، فقط دشمن گستاخ تر و وقیح تر می شود. چنانکه در برجام چنین شد. نه تنها با تعلیق هسته ای ایران، تحریم ها و دشمنی ها کم نشد، برعکس دشمن جلوتر آمد.

گزافه نیست اگر بگوییم، انفعال دولت روحانی در برابر خروج آمریکا از برجام، دشمن تروریست را ترغیب به جنایت وحشیانه ترور فرمانده حاج قاسم کرد!

پس در این زمانه انتقام، در روزهایی که جامعه نه فقط بر اثر احساس و هیجان، که با عقل و منطق و حماسه، انتقام سخت از آمریکای تروریست را مطالبه می کند، صدای چند نفر عقب مانده ذهنی، برای انفعال و تسلیم (به اسم خویشتنداری)، صدای خودی نیست. صدای خیانت و مزدوری است. همصدایی با جنایت و کمک به شیطان بزرگ آمریکاست برای جنایت های بزرگ تر.

به این جماعت باید گفت انتقام سخت قطعی و بزرگ است و دست و پا زدن برای سرد کردن این قلبهای آتش گرفته، ژاژ خائیدن است و بردن عرض و آبروی نداشته تان. همزمان با ارباب تان به دنبال لانه موش برای خود باشید!

ارسال نظر: