جانسون انتقام موشکی ایران را محکوم کرد

کدخبر: 2343905

نخست‌وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن انتقام موشکی ایران از تروریست‌های آمریکا، اتهاماتی را علیه سردار شهید سپهبد سلیمانی مطرح کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس به دست نظامیان تروریست آمریکایی را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» جانسون طی سخنرانی در پارلمان انگلیس، عملیات ایران را «بی‌پروا و خطرناک» توصیف کرده و از ایران خواست فوراً اوضاع را آرام کند.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس توهین‌آمیز آمریکایی‌ها علیه سردار شهید سپهبد سلیمانی، مدعی شد: «سردار سلیمانی مسئول قتل نظامیان انگلیسی است... وظیفه ما نیست مبنای قانونی حمله هوایی را که منجر به کشته شدن سردار سلیمانی شد، تعیین کنیم».

در این جلسه «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر از جانسون پرسید: «آیا نخست‌وزیر می‌تواند تایید کند که مخالف هر گونه انتقام‌جویی دیگر در وضعیتی است که منطقه در خطر واقعی کشیده شدن به جنگ تمام عیار است؟»

نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به کوربین، با بیان اینکه لندن قاطعانه تلاش می‌کند تنش‌ها بین آمریکا و ایران را کاهش دهد، توضیح داد: «دولت هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا از منافع انگلیس در منطقه دفاع کند».

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: