عبدالمهدی خواستار تعیین سازوکار آمریکا برای خروج از عراق شد

کدخبر: 2343984

نخست‌وزیر موقت عراق از وزیر خارجه آمریکا خواست سازوکاری را برای خروج نظامیان این کشور از عراق تعیین کند.

در پی مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم خروج نیروهای بیگانه از این کشور، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موقت عراق، از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، خواست سازوکاری را برای خروج نظامیان این کشور از عراق تعیین کند.

بر اساس گزارش‌ها، عبدالمهدی در تماس تلفنی که دیشب با پمپئو داشته است، از او خواسته است هیئتی را برای سازماندهی خروج نظامیان آمریکایی به بغداد اعزام کند.

او در این تماس تلفنی تاکید کرد بعضی نظامیان آمریکایی بدون اجازه عراق وارد این کشور می‌شوند و بعضی پهپاد‌ها هم بدون مجوز دولت در آسمان عراق گشت زنی می‌کنند.

پمپئو هم در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شد: عراق به تلاش‌های گسترده و تماس با همه طرف‌ها به منظور جلوگیری از تبدیل کردن کشور به میدان جنگ، ادامه می‌دهد.

جمعه گذشته در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا به فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری، سرهنگ پاسدار شهروز مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانی نیاو و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی عراق، و تعدادی دیگر از مجاهدان این سازمان به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تجاوزکارانه آمریکا پارلمان عراق روز یکشنبه به اتفاق آرا، طرح خروج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد.

پیش از این واشنگتن گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای خارج کردن نیروهایش از عراق ندارد، با این وجود انتشار نامه‌ای به مقامات عراقی نشان می‌دهد که آمریکا به بغداد اعلام کرده که آماده است تا نظامیان خود را از این کشور خارج کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: