ماشین خودروسازی تکان خورد

کدخبر: 2344075

تازه ترین اظهارات مسئولان در خصوص صنعت خودرو حاکی از این است که ظاهراً این روزها چرخ این صنعت مجدد به چرخش درآمده است.

تازه ترین اظهارات مسئولان در خصوص صنعت خودرو حاکی از این است که ظاهراً این روزها چرخ این صنعت مجدد به چرخش درآمده است.

وزیر صنعت با بیان این که تولید خودرو هنگام آغاز به کار وی در سال گذشته، روزانه هزار دستگاه بوده، اظهار کرد: این رقم الان به روزی 4 هزار خودرو رسیده است. ضمن این که هنوز جای رشد دارد و ظرفیت خالی فراوان است.

از سوی دیگر مازیار بیگلو از شروع به کار مجدد 140 هزار نیروی کار در قطعه سازی و خطوط تولید خودروسازان خبر داد و گفت: 40 هزار نیروی کار تعدیل شده در صنعت قطعه سازی در کنار بیش از 100 هزار نیروی تعلیق شده، با ایجاد رونق در خطوط تولید خودروسازان، مجدد جذب شده اند.وی پیش بینی کرده که در صورت تداوم روند فعلی تولید و اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، در سال آینده نیز شاهد افزایش تیراژ تولید در خودروسازی خواهیم بود.

اشاره وی به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار است که بر اساس آن، سقف اعتباری ایران خودرو و سایپا 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از 11 به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است. البته این به معنای پرداخت تسهیلات به خودروسازان نیست، بلکه به معنای نبود مانع برای پرداخت تسهیلات نظام بانکی تا این سقف به دو خودروساز خواهد بود. دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود، نتایج پیگیری داخلی سازی قطعات خودرو را امیدوارکننده خواند.

«روزنامه خراسان»

ارسال نظر: