ترور فرماندهان موشکی و منطقه‌ای در دستور کار جدید آمریکا

کدخبر: 2344095

پس از برنامه هسته ای و هدف قرار گرفته شدن دو برنامه منطقه ای و موشکی، حذف مدیران ارشد این دو برنامه در سرلوحه اقدامات آمریکایی ها قرار دارد. ما طی کمتر از ده روز شاهد ضربه ای سهمگین به فرماندهان کلیدی برنامه منطقه ای و برنامه موشکی هستیم

نسیم آنلاین ؛ علی صمد زاده: واشنگتن پست دو روز پیش با انتشار خبری نوشت : «همزمان با ترور سردار سلیمانی، آمریکا عملیات محرمانه دیگری علیه عبدالرضا شهلایی فرمانده ارشد سپاه قدس در یمن انجام داد که موفقیت آمیز نبود . »

چندی قبل نیز اسپوتنیک در گزارشی نوشت برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز 5 دسامبر به خبرنگاران گفت که آمریکا جهت دریافت اطلاعاتی در باره سرتیپ عبدالرضا شهلایی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جایزه چند میلیون دلاری تعیین کرده است.

‏این خبر بسیار مهم لابه لای رخدادهای این روزها دیده نشد اما آنچه در این مساله قابل بررسی است اینکه ارزیابی دشمن از ایران و انقلاب اسلامی این است که دارایی های راهبردی ایران شخص محور است. بدین معنا که اشخاص از حیث معنوی و مادی چنان محوریت می یابند که سرمایه حضورشان موجب ثبات و پایداری سیستم و پیشبرد اهداف نهضت می شود.

‏از این رو می توان با حذف افراد نظام را از تعادل خارج کرد و یا ثبات آن را به شدت تضعیف نمود و یا حداقل سرعت تحقق اهداف و پیشبرد امور را به نحو بسیار قابل توجهی کند نموده و مسیر را منحرف ساخت. در برنامه هسته ای دارایی های راهبردی ایران، نه تاسیسات فردو، ‏که امثال مجید شهریاری ها(دانشمند هسته ای)، احمدی روشن ها (عامل دور زدن تحریم و تامین تجهیزات) و داریوش رضایی نژاد ها(تکنسین فنی) بودند.

براین اساس پس از برنامه هسته ای و هدف قرار گرفته شدن دو برنامه منطقه ای و موشکی، حذف مدیران ارشد این دو برنامه در سرلوحه اقدامات آمریکایی ها قرار دارد. ما طی کمتر از ده روز شاهد ضربه ای سهمگین به فرماندهان کلیدی برنامه منطقه ای و برنامه موشکی هستیم؛ یکی از طریق دشمن خارجی و دیگری از طرف خائن داخلی. اما این همه، تازه آغاز ماجراست.

ارسال نظر: