اکثر مردم ژاپن مخالف اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا هستند

کدخبر: 2344107

طبق نتایج یک نظرسنجی، اکثر مردم ژاپن مخالف اقدام دولت خود در اعزام نیروی خودپدافند نیروی دریایی این کشور شرق آسیا به غرب آسیا هستند.

طبق نتایج نظرسنجی خبرگزاری ژاپنی «کیودو» که امروز (یکشنبه) منتشر شد، اکثر مردم ژاپن مخالف اقدام دولت توکیو در اعزام ناوگان نیروی دریایی این کشور شرق آسیا به منطقه غرب آسیا هستند.

طبق این گزارش، این نظرسنجی که در سطح ملی طی روزهای شنبه و یکشنبه انجام گرفته است، نشان داد که ۵۸.۴ درصد از مردم ژاپن مخالف اعزام نیروی دریایی کشورشان به منطقه غرب آسیا برای مأموریت جمع‌آوری اطلاعات هستند و تنها ۳۴.۴ درصد از این طرح حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که روز گذشته (شنبه)، خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن گزارش کرد که دو هواپیمای شناسایی «لاکهید پی 3 اوریون» متعلق به نیروی خودپدافند نیروی دریایی ژاپن برای مأموریت طولانی‌مدت جمع‌آوری اطلاعات در خصوص مسیر عبور و مرور دریایی ایمن عازم غرب‌ آسیا شد.

آنطور که رسانه‌های ژاپنی گزارش کردند، هواپیماهای مذکور در صدد جمع‌آوری و گزارش اطلاعاتی هستند که به مسیر عبور و مرور دریایی ایمن کشتی‌های تجاری مرتبط با ژاپن کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، این مأموریت احتمالاً حدود یکسال به طول خواهد انجامید و حدود ۴۳ میلیون دلار از بودجه ۲۰۲۰ ژاپن به آن تخصیص داده شده است. یک ناوشکن نیز اواخر ماه فوریه به این مأموریت خواهد پیوست.

با اینحال گزارش شده است که منطقه گشت‌زنی شامل دریای عمان، بخش شمالی دریای عربی و خلیج عدن می‌شود اما شامل خلیج فارس و تنگه هرمز نمی‌شود.

چند روز پیش، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد علیرغم آنکه ژاپن از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد اما تغییری در طرح‌های خود برای استقرار نیروهای خودپدافند در منطقه به منظور تضمین ایمنی کشتی‌های این کشور ایجاد نکرده است.

دو ائتلاف دریایی اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می‌گیرد که خروج ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه، به همراه برخی گمانه‌زنی‌ها مربوط به اعزام حدود ۱۴۰۰۰ نیروی آمریکایی به منطقه، تنش‌ها در خلیج فارس را به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش داده است.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد، اما تاکید کرده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی‌های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: