بلندقامتان والیبال ایران آماده پرواز به توکیو

کدخبر: 2344115

بازیکنان تیم ملی والیبال آماده هستند تا با شکست چین به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کنند.

دیدار فینال رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو ساعت ۱۵:۳۰ امروز میان تیم‌های ملی ایران و چین برگزار می‌شود و تیم برنده مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کند.

ملی‌پوشان والیبال ایران برای صعود به دیدار نهایی در گروه A مقابل تیم‌های چین تایپه، قزاقستان و چین به پیروزی‌های مشترک ۳ بر صفر دست پیدا کردند و مرحله نهایی برابر کره جنوبی به برتری ۳ بر ۲ دست یافتند. در سمت مقابل چین که میزبان این رقابت‌ها محسوب می‌شود برابر قزاقستان ۳ بر صفر برنده شد، با همین نتیجه مغلوب ایران شد و با پیروزی ۳ بر ۲ در مصاف با چین تایپه به‌عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. والیبالیست‌های چین در این مرحله برابر قطر که با خلق شگفتی تیم نخست گروه B شده بود، به پیروزی ۳ بر یک دست پیدا کردند و فینالیست شدند.

تقابل ایران و چین در دیدار فینال انتخابی المپیک، دیداری تکراری است و به نظر می‌رسد بلندقامتان ایران بتوانند به راحتی در این مسابقه برنده شوند و سهمیه المپیک را به دست آورند اما نباید فراموش کرد که چین از امتیاز میزبانی برخوردار است و انگیزه زیادی دارد تا در این مسابقه برنده شود. شاگردان ایگور کولاکوویچ باید بدون اشتباه و با دقت بالایی بازی کنند تا همانند دیدار با کره جنوبی که در دو ست غافلگیر و بازنده شدند و به سختی برنده از زمین بیرون آمدند، در مصاف با چین دچار اشتباه نشوند. در دیدار روز گذشته مقابل کره جنوبی در ست پنجم اضطراب زیادی در میان بازیکنان و کادر فنی و هواداران وجود داشت که ایران برنده نشود و ملی‌پوشان والیبال ایران نباید برابر چین اجازه دهد کار به ست پنجم کشیده شود و برتری خود به حریف را قبل از رسیدن مسابقه به این ست تحمیل کنند.

«خبرگزاری آنا»

ارسال نظر: