چین: به همکاری‌های قانونی خود با تهران ادامه می‌دهیم

کدخبر: 2344200

وزارت خارجه چین اعلام کرد همکاری‌های اقتصادی پکن با تهران، در چارچوب حقوق بین‌الملل است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد همکاری اقتصادی پکن با تهران در چارچوب حقوق بین الملل است و منافع کشور‌های دیگر را نقض نمی‌کند.

«گنگ شوانگ» وزیر خارجه چین در نشستی مطبوعاتی در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران که شرکت‌های چینی را هدف قرار داده، گفت: دیر زمانی است چین و ایران همکاری متقابل مفیدی برای سال‌های طولانی در تمامی زمینه‌ها در چارچوب حقوق بین الملل به انجام رسانده اند و این کار، منافع کشور سومی را تضعیف نمی‌کند. باید به این مسأله احترام گذاشت. ما از آمریکا می‌خواهیم تا فورا تمامی اقدامات اشتباه خود در زمینه تحریم‌ها علیه شرکت‌های بین الملل را متوقف کند.

وی در ادامه افزود: موضع اولیه چین در زمینه این مسأله، واضح و آشکار است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: ما پیاپی با تحریم‌های یکجانبه و آنچه صلاحیت قضایی در خارج از مرز‌ها نامیده می‌شود، مخالفت کردیم و بر این نظر هستیم که ادامه اعمال تحریم‌ها و تهدید به آن به هیچ وجه نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

وی همچنین از حمایت خود از حل اختلافات میان کشور‌ها از طریق مذاکره و گفت‌وگو خبر داد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در تاریخ ۱۰ ژانویه ماه جاری میلادی (روز جمعه) از اعمال تحریم‌هایی علیه ۸ مقام بلندپایه ایرانی به دلیل آنچه به ادعا، نقش آن‌ها در حملات موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق خبر داد. آمریکا همچنین ۱۷ شرکت مرتبط با صنابع فولادی در ایران را نیز تحریم کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: