تصاویر: روایت واشنگتن‌پست از وحشت نظامیان آمریکایی از حمله موشکی ایران

کدخبر: 2344239

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی به تشریح پاسخ موشکی سپاه به ترور سردار سلیمانی پرداخت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی به تشریح پاسخ موشکی سپاه به ترور سردار سلیمانی پرداخت. این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود با انتشار تصاویر جدیدی از حمله سپاه به مقر نظامیان آمریکا در استان الانبار عراق نوشته است:

طبق اظهارات نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، حمله موشکی هفته گذشته ایران به پایگاه عین‌الاسد بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید. شاهدان عینی می‌گویند با اصابت هر موشک بالستیک ایران به این پایگاه، آسمان منطقه تا شعاع چند کیلومتر روشن می‌شد! دهها سرباز نیز در مصاحبه با ما (خبرنگار واشنگتن‌پست) در توصیف این حمله اعلام کردند با اصابت هر موشک احساس می‌کردند که هوا [از شدت انفجار] کمی گرمتر می‌شود.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود آورده است: «برای پرسنل نظامی مستقر در پایگاه هوایی عین‌الاسد، حمله موشکی ایران بدترین سناریوی ممکن بود؛ تا جاییکه آنها را مجبور کرد نیروها را به سرعت به سمت پناهگاه‌های زیرزمینی صدام هدایت کنند.»

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود درباره آسیب وارده به پایگاه عین‌الاسد می‌گوید: «حجم خسارات وارده به تاسیسات و ساختمان‌های عین‌الاسد نشان می‌دهد دلیل بی‌تلفات بودن حمله موشکی ایران فقط "خوش‌شانسی" بوده است نه طراحی خاص این پایگاه. در برخی نقاط پایگاه عین‌الاسد، درب ساختمان‌ها از شدت انفجار به داخل زمین فرو رفته بود و ساختمان‌های پیش‌ساخته نیز به یک "جسد فلزی غیرقابل شناسایی" تبدیل شده بودند.»

در ادامه‌ی گزارش واشنگتن‌پست آمده است: «رادارها اولین حمله موشکی بالستیک ایران را دقایقی قبل از ساعت ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه تشخیص دادند و پس از آن، بلندگوهای پایگاه به سرعت شروع به پخش آژیر خطر کردند. خورشید که طلوع کرد هنوز بسیاری از نیروهای نظامی آمریکا در پناهگاه بودند. برخی نیز از بیم حمله زمینی، تمام شب را در فضای آزاد سپری کرده بودند!»

این روزنامه در پایان از قول یک سرهنگِ آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی عین‌الاسد، زنده ماندن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران به این پایگاه را "معجزه" خوانده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: