جانسون: جایگزینی توافق ترامپ به جای توافق برجام!

کدخبر: 2344265

نخست‌وزیر انگلیس با اعلام اینکه تنش‌ها در منطقه خاورمیانه باید کاهش یابد، گفت: جایگزینی توافق ترامپ به جای توافق برجام مثبت به نظر می‌رسد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت مهمترین مسئله در حال حاضر آن است که تنش‌های منطقه‌ای را کم کنیم. او گفت نمی‌خواهد شاهد درگیری میان ایران و آمریکا باشد.

جانسون در ادامه از جایگزینی طرح ترامپ به جای توافق هسته‌ای (برجام) که به گفته او فروپاشیده است سخن گفت و آن را مثبت ارزیابی کرد. او مدعی شد انگلیس هیچ تنشی را در برابر ایران تشدید نمی‌کند و افزود: «نمی‌خواهم هیچ درگیری نظامی میان ما، آمریکا و ایران باشد، بگذارید این مسئله را کنار بگذاریم.»

جانسون گفت: «اگر از توافق با ایران خارج شویم به توافق جایگزینی احتیاج پیدا می‌کنیم. باید مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه افزود از شهادت سردار سلیمانی ابراز تاسف نمی‌کند و او را «تهدید»ی برای منافع انگلیس می‌دانست، با این حال در ترور او انگلیس نقشی نداشت. جانسون از ایران و آمریکا خواست تنش‌ها را کاهش دهند.

جانسون این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که مقامات اروپایی بر حفظ برجام تاکید کرده بودند. بطوری که روز گذشته وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی از مقامات روسیه خواست ایران را به توافق هسته‌ای (برجام) بازگردانند. سران انگلیس، فرانسه و آلمان نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای از ایران که در پی بدعهدی‌های غربی‌ها در مسیر کاهش عمل به تعهدات برجامی خود گام برداشته است، خواستند که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی بازگردد.

«باگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: