تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی عراقی‌ها در مکان اعتراضات اخیر برگزار خواهد شد

کدخبر: 2344338

شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، مکان‌های برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی را میدان‌های تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز اخیر مردم این کشور اعلام کرد.

«حیدر اللامی» عضو شورای سیاسی از جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، ضمن حمایت از فراخوان «مقتدی الصدر» برای برگزاری تظاهرات میلیونی در سراسر عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق درباره مکان‌های برگزاری این تظاهرات که قرار است ۲۴ ژانویه جاری (۴ بهمن) برگزار شود، توضیح داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی گفت: این تظاهرات میلیونی آخرین سناریوهای واشنگتن در عراق را به شکست خواهد کشاند و در تمامی استانهای عراق و دقیقا در مکانهایی که تاکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز بوده، برگزار خواهد شد.

تظاهرات مردمی عراق در اعتراض به فساد، بیکاری، فقر و ناکارآمدی دولت از اول اکتبر گذشته در بغداد و نزدیک به ۱۰ استان دیگر آغاز شده و در برخی از استان‌ها هنوز ادامه دارد.

اللامی افزود که گروه‌های مقاومت به دلیل خطر مشترک موجود، متحد شده‌اند و اگر دولت به عنوان قدرت سیاسی کشور، نتواند اقدام کند، مقاومت وارد عمل خواهد شد.

پارلمان عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی و شماری از همرزمانشان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد و دولت عراق نیز در تماس‌های مستمر با مقامات آمریکایی، بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق دیروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژانویه)، مردم کشورش را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند و با بیان اینکه آمریکا، آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید».

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد.

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «دولة القانون» درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق نیز گفت که این حرکت به جهانیان، خواست ملت عراق در آزادی، استقلال حقیقی و رد هرگونه قیمومیت خارجی را که از گذشته تاکنون بوده و هنوز کابوسی است که سینه‌های عراقی‌ها را می فشرد، نشان خواهد داد.

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز ضمن دعوت از مردم عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در عراق گفت: همه مقابل امتحان میهن پرستی قرار گرفته‌ایم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: