مشکل نبود گاز در زاهدان پابرجاست

کدخبر: 2344350

صف‌های طولانی و طاقت فرسای کمبود گاز مایع جزئی از برنامه روزانه مردم زاهدان در فصل سرما بخصوص در سیلاب هم شده است.

حدود چند روز از اوج گرفتن بارندگی های سیل آسا در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد و سیل مناطق زیادی از این استان را فراگرفته است؛ به طوری که در جنوب سیستان‌وبلوچستان ۱۳ شهرستان درگیر سیلاب شدند و امدادرسانی محدود و تقریبا ضعیف در این مناطق منجر به بروز مشکلات متعددی شده است.

به طوری که در بیشتر مناطق این استان قطعی آب و برق و گاز گزارش شده است ولی طبق اخبار های دریافتی از شرکت ملی گاز کشور تا به امروز گاز هیچ یک از سیستان و بلوچستان قطعی گاز گزارش نشده است! اما جای بسی تعجب دارد که آیا سیستان و بلوچستان با تصاویر منتشره از صفوف طولانی دریافت کپسول گاز اصلا گازشهری درون خود دارد؟

بر اساس این گزارش، مردم شمال سیستان سالهاست در شروع فصل پاییز و زمستان در کشوری که دومین ذخایر گاز دنیا را دارد با کمبود گاز و صف های طولانی دسته و پنجه نرم می کنند، مردم رنج کشیده سیستان وبلوچستان هرساله با مشکل کم گازی و صف های چند کیلومتری مواجه هستند و این موجب شده تا هر روزه و اغلب صبح های زود، حتی در فصل سرما هم صف های طولانی برای گرفتن گاز از مردم کپسول به دست در اطراف شهر ایجاد شود. پهناورترین استان کشور، تنها استانی است که از نعمت لوله‌کشی گاز محروم است.

در همین رابطه یک منبع آگاه در شرکت ملی گاز ایران به عدم لوله کشی در استان سیستان و بلوچستان واکنش نشان داده و از لوله کشی نشدن گاز در بخش هایی از استان خبر داده بود.

اما محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره وضعیت شبکه گاز مناطق سیل‌زده استان و سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تا این لحظه حادثه‌ای در خطوط انتقال گاز مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و شبکه گاز در این مناطق در تمامی استان های سیستان و بلوچستان به صورت پایدار و مستمر است.

او ادامه داد: در حال حاضر شکستگی در خطوط گاز نیز به وجود نیامده است و جریان گاز در استان‌های سیستان و بلوچستان به صورت عادی ادامه دارد.

او در پاسخ به این سوال که چه تعداد از شهرهای سیستان و بلوچستان دارای لوله کشی گاز هستند، گفت: در استان سیستان و بلوچستان بالغ بر ۳۲ هزار مشترک گاز دارد. گازرسانی سیستان و بلوچستان اولویت دولت و وزارت نفت است و در زمینه تامین منابع گازرسانی به این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

ادعاهای مسئولان مبنی بر این که سیستان و بلوچستان هم لوله کشی گاز دارد همچنان ادامه داشته ولی تصاویر طولانی از توزیع کپسول گاز در این شهرها، خلاف ادعاها را نشان می دهد، حال باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان در این فصل سرما و با توجه به سیلاب و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان برای این اقشار که هنوز بدون لوله کشی گاز و کپسول گاز کاری انجام می دهد یا خیر؟

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: