پرونده جنگ بسته شد

کدخبر: 2344354

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: پرونده جنگ بسته شد چون مردم ایستادند و نترسیدند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی از او به عنوان فرمانده شجاع، بی‌نظیر و تکرار ناشدنی جبهه مقاومت اسلامی و مجاهد خستگی‌ناپذیر و ستاره پرفروغ سپهر افتخارات امت اسلام یاد کرد و گفت: شهادت سردار شهید و رشیدمان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و همچنین شهادت جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

او همچنین افزود: جان باختن جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام در کرمان و شهادت عزیرانمان در حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیما در روز‌های اخیر را به محضر حضرت، ولی عصر و نایب بر حق آن رهبر معظم انقلاب ، امت اسلام و ملت وفادار و استثنایی ایران اسلامی و خانواده‌های این شهیدان تسلیت می‎گویم.

سلامی ادامه داد: برای من حضور در این جمع باشکوه، در این محفل بهشتی و میزبانی شهیدانمان و افتخار میهمانی در محضر آنان، افتخار بزرگ و فراموش ناشدنی است.

فرمانده کل سپاه از بوشهر به عنوان نماد مشرق مقاومت یاد کرد و گفت: این استان محل طلوع خورشید مقاومت و مبارزه علیه استعمار از قرن‌ها قبل است، اینجا زادگاه نبرد و مجاهدت علیه متجاوزان و اشغالگران است. در عین حال بوشهر مغرب و محل غروب قدرت‌های استعماری است. این واقعه‌های افتخارانگیز و باشکوه این سرزمین به زیبایی در تاریخ زنده و جاری آن نوشته شده است.

سلامی با اشاره به حماسه باشکوه ایستادگی مردمان این سرزمین در مقابل انگلیس تصریح کرد: عالمان بزرگ که روح مقاومت، ثبات قدم و جهاد را بر پیکره این مردم جاری کردند در مقابل استعمار انگلیس با شهادت جاودانه شهید رئیسعلی دلواری که بیرقدار فراموش نشدنی تاریخ مبارزان ملت ایران است، ایستادگی کردند.

او دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در چند سال گذشته را باز‌احیای نماد و اهتزاز همان پرچم و اثبات همان گفتار دانست و ادامه داد: در این منطقه دست و پای متجاوزان قطع می‌شود و این یک افتخار ماندگار است، اما باز هم می‌توان از شکوه و حماسه‌های بزرگ مردمان این دیار سخن گفت. از نبرد‌های مستقیم بین فرزندان سپاهی این مردم در سال‌های پایانی جنگ با آمریکای جنایتکار در جایی که آخرین گلوله‌ها را فرزندان شما بر سینه متجاوزان نواختند و داستان یک جنگ مستقیم و در پایان دفاع مقدس با آمریکا را، با پیروزی یک ملت به نام ایران ثبت کردند که سرداران بزرگش همانند نادر مهدوی و بیژن گرد از پیشتازان و پیشگامان شکستن هیمنه استعمار و استکبار در این سرزمین هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه مردمان بوشهر اهل وعده صادق، شریف و باصفا هستند، ابراز داشت: این شهیدان اسناد زنده صدق وعده شما هستند که دوست داشتید و دوست دارید در رکاب امامان ما در نبرد با مشرکان، کفار و منافقان می‌بودید. آنان تندیس‌های زنده وفاداری شما و حجت‌های خدا روی زمین هستند. گشایشگران راه‌های فتح و فاتحان قله‌های سعادتند. شهدا امنیت، عزت، شرف و کرامت ما هستند بدون آنکه دیده شوند و صخره‌های سرسختی هستند که این ملت و استقلال و عظمت آن همه به این صخره‌های مستحکم متکی است همانگونه که امام فرمود همانگونه که خداوند میدان زمین را با صخره‌ها مستحکم کرد شهیدان هم صخره‌های سختی هستند که جامعه‌های ما برای همیشه به آنها متکی و عمود‌ها و ارکان و تکیه‌گاه‌های ما الی الابد هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدا به ما درس استقامت دادند، به ما یاد دادند که می‌توان به اذن خداوند با تکیه بر نصرت های الهی در برابر دشمنان با هر درجه از شکوه ظاهری ایستادگی کرد و قله ها را فتح کرد و یک ملت را بر ائتلافی از قدرت های بزرگ تحمیل کرد.

سلامی تاکید کرد: شهدا آموزگاران معانی بندگی، شرف، ایثار، فداکاری، اخلاص، شجاعت، غیرت و مردانگی به همه بشریت و همه نسل ها بودند.

او با بیان اینکه آثار وجودی شهیدان همچنان در نصرت های الهی هویداست، گفت: آنگاه که آمریکایی ها در طبس گرفتار طوفان شن شدند و به خاکستر تبدیل شدند و این نشانه‌هایی آشکار از نصرت الهی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: تاریخ سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. نصرت های الهی را مرتب در این دوران دیده‌ایم. انقلاب ما در نبرد مستمری که دارد با نزول نصرت های الهی ادامه یافته است.

او تاکید کرد: شهدا اطمینانی در قلب ها ایجاد کردند که از شکوه ظاهری امپراتوری ها نترسیدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران بزرگی قدرت آمریکا را تنزل داد. آن را وارد صحنه کرد تا فرسوده شود. فرسوده شد و پوسید و امروز آثار این پوسیدگی را می بینید.

آمریکا با شهادت سردار سلیمانی به فکر جبران ناکامی‌هایش بود

سلامی افزود: در حوادث اخیر آمریکا به دنبال این بود تا پاسخ شکست های سریالی و ناکامی‌های متوالی خود را در یک نقطه جبران کند و آن نقطه به شهادت رساندن روح مقاومت فرمانده شهید ما سردار سلیمانی بود که این کار به اندازه جبران همه شکست هایشان بود .

او گفت: پس از این شهادت همه ملت ایران از هر مسلک و تفکر سیاسی به خیابان ها آمدند و در تشییع شهید سلیمانی دریا شدند و این حضور در حالی بود که آمریکا اعلام کرده بود می خواهد ۵۲ نقطه از این کشور را بزند. مردم با این که آمریکا تهدید به تهاجم کرده بود در مراسم تشییع شهید سلیمانی فریاد انتقام سخت را سر می دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: با شهادت سردار سلیمانی جهان اسلام انرژی جدیدی برای مقاومت به دست آورد و مبارزه با آمریکا جهانی شد.

سلامی افزود: آمریکا خطای بزرگی در این زمینه مرتکب شد. آنها فکر می کردند که ملت با تهدید عقب می نشیند و می خواستند با ارعاب جنگ به هدف های خود برسند.

پرونده جنگ بسته شد

او بیان کرد: عملیات انتقام که با رمز یا زهرا (س) انجام شد، محاسبات دشمن را به هم ریخت و این عملیات به مردم ایران اعتباری جدید در ارتفاع بلند جهان داد. ملت ایران به شکوه خود با صلابتی بزرگ تر دست یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: پرونده جنگ بسته شد چون مردم ایستادند و نترسیدند.

سلامی تصریح کرد: اکنون به سمت آرامش می‌رویم، دیگر هیچکس نه در عالم نظریه و نه در عالم عمل فکری درباره جنگ با ما نمی کند. به عنوان سرباز و خادم شما می گویم که با خیال راحت روزگارتان را سپری کنید. برای ساختن کشور عجله داریم. دیگر در هیچ عرصه ای نگران نیستیم زیرا از فراز اراده دشمنان عبور کرده ایم.

سلامی افزود: ما حرکت خود را به سمت آزادی و استقلال کامل کرده و با تمام قدرتمان در حال پیشرفتیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امنیم، ایمنیم، آرامیم، در حال پیشرفتیم، مستقلیم، سربلندیم، سرافرازیم، با هدایت رهبری بزرگ و حکیم که عقل و منطق را ترکیب می کند ، با شناخت عمیق از انتهای تصور دشمنان، سفینه نجات ملت را به ساحل سعادت هدایت می‌کند.

سلامی گفت: دغدغه رهبر وارسته ما عزت مسلمانان است. رهبری که بیرق دار جهاد است و روح مقاومت را در کالبد اسلام زنده نگه داشته است.

دشمنان ما فرسوده‌اند

او عنوان کرد: دشمنان ما فرسوده‌اند، افسرده‌اند، پوسیده‌اند، نگرانند، مضطربند، آنها خود را در لانه‌هایشان کردند. سیلابی در جهان اسلام شروع شده و می دانیم که در آینده دشمنان را با خود خواهد برد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: