فرانسه امروز هم آرام نخواهد بود

کدخبر: 2344389

سندیکاهای فرانسوی، مخالفان اصلاح قانون بازنشستگی در این کشور را به برگزاری تظاهرات گسترده در امروز (پنجشنبه) دعوت کردند.

سندیکا‌های فرانسوی مخالف اصلاح قانون بازنشستگی، حقوق‌بگیران را برای امروز (پنجشنبه) به برگزاری تظاهراتی دیگر دعوت کرده‌اند. تظاهرات امروز آزمونی برای ادامه جنبش اعتراضی است که تلاش می‌کند از بخش حمل و نقل فرا‌تر برود. معترضان برای ۲۴ ژانویه نیز تظاهراتی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

از پنجم ماه دسامبر و آغاز اعتراضات، این ششمین باری است که سندیکا‌ها و سه تشکل جوانان به مشارکت کارکنان در مشاغل مختلف در اعتصاب و تظاهرات گسترده دعوت می‌کنند. این تظاهرات برای سراسر فرانسه برنامه‌ریزی شده است.

بعد از اقدامات محلی روز سه‌شنبه که چندان گسترده نبود و کمرنگ‌تر شدن جنبش اجتماعی در سطح ملی، سندیکا‌ها قصد برگزاری بسیج تعیین کننده معترضان را دارند. پلیس تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات یازدهم ژانویه را ۱۴۹ هزار نفر اعلام کرد.

این در حالی است که تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات پنجشنبه نهم ژانویه را ۴۲۵ هزار نفر ارزیابی کرده بود. اما تعداد شرکت کنندگان در حرکت اعتراضی پنجم دسامبر ۸۰۵ هزار نفر تخمین زده شد.

اعتصاب‌های اخیر فرانسه در نیم قرن اخیر در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

«باشگاه خبرنگران جوان»

ارسال نظر: