سم صنعتی در صنایع استانی

کدخبر: 2344491

متاسفانه برابر بررسی های به عمل آمده مسئولین استانی سهم بسیار اندکی از منابع اختصاصی این ردیف بودجه ای را جذب نموده اند و بسیاری از بنگاهها اقتصادی و تولیدی استان اردبیل اصلا امکان دریافت چنین تسهیلاتی را برای نوسازی صنایع خود نداشته اند.

نسیم آنلاین : مهندس حامد ربطی

قطعاً منابع مالی یکی از روش های برون رفت صنایع ازچالش های امروز صنعت کشور است و اجرای برنامه تولید و اشتغال و روزآمد کردن بنگاه‌های تولیدی آن هم در شرایط کنونی استفاده و جذب منابع مالی بند الف تبصره 18 قانون بودجه 98 است.

متاسفانه برابر بررسی های بعمل آمده مسئولین استانی سهم بسیار اندکی از منابع اختصاصی این ردیف بودجه ای را جذب نموده اند و بسیاری از بنگاهها اقتصادی و تولیدی استان اردبیل اصلا امکان دریافت چنین تسهیلاتی را برای نوسازی صنایع خود نداشته اند.

علت این عدم جذب منابع قطعاً متفاوت است . ولیکن چرا با گذشت 10 ماه از سال تنها باید 6 بنگاه تولیدی بتوانند از تسهیلات این محل استفاده کنند خود جای سوال دارد.

عدم بروز رسانی تکنولوژی های کنونی در صنایع استان ، سم صنعتی است. هر چقدر که فضای کسب و کار تسهیل شود درصورتیکه تکنولوژی جدید و نوسازی سیستم های صنعتی بروز نشود امکان ورود به بازار های جدید توسط صنایع ممکن نخواهد بود و عدم جذب حتی 20 درصد سهم استان از محل بودجه سنواتی کشور سوالی است که باید مسئولین و نمایندگان پاسخگوی آن باشند.

حفظ اشتغال موجود در اردبیل اولین اولویت سیاست گذاران باید باشد. با چنین روندی امکان افزایش اشتغال در استان و بالاخص شهرستان اردبیل قطعاً میسر نیست.

حفظ اشتغال موجود و توانمند سازی صنایع فعال و نیمه فعال کنونی مهمتر از فکر کردن برای ایجاد صنایع و اشتغال جدید در استان است.

ارسال نظر: