سی‌ان‌ان: حضور آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی غم‌انگیز تبدیل شود

کدخبر: 2344553

سی‌ان‌ان در گزارشی با اعلام اینکه ترامپ هنوز نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج نکرده است، تاکید کرد عملیات آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی خجالت‌آور ختم شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با تاکید بر این که عملیات آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی خجالت آور ختم شود اعلام کرد ترامپ نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج نکرده است. معلوم می‌شود که وی تمایلی به این کار ندارد. اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق یک پیروزی بزرگ برای ایران خواهد بود.

سی‌ان‌ان اعلام کرد مقامات پارلمان عراق، فرایندی را برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در این کشور آغاز کردند، آن‌ها این اقدام را پس از کشته شدن (شهادت سپهبد) قاسم سلیمانی فرمانده ارشد ایرانی در بغداد انجام دادند.

سی‌ان‌ان در این گزارش نوشت: «به دنبال این حمله و کشته شدن (شهادت سپهبد) سلیمانی، نخست‌وزیر مستعفی (عادل عبدالمهدی) عراق گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی تنها راه محافظت از همه کسانی است که در خاک عراق هستند. اگر چه وی گفت که این تصمیم بر عهده دولت بعدی عراق است.»

فواز جرجیس، استاد روابط بین الملل دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، گفت: «در صورت اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه، مردم در سراسر منطقه به این نتیجه خواهند رسید که ترامپ واقعاً برای خاورمیانه (غرب آسیا) راهبردی ندارد.»

بر اساس این گزارش اجبار به خروج و عقب نشینی، پایانی تحقیرآمیز برای مداخله طولانی مدت آمریکا در امور عراق است. مداخله‌ای که صد‌ها میلیارد پول مالیات دهندگان آمریکایی را به هدر داده است و هزاران سرباز آمریکایی را به کشتن داد.

در همین حال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا منکر خروج آمریکا از عراق شد، اما به کاهش احتمالی تعداد نیرو‌ها اشاره کرد. فواز جرجیس این اقدام را تلاشی برای حفظ آبروی آمریکا می‌داند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با برهم صلاح، رئیس‌جمهور عراق مدعی شد واشنگتن متعهد به کاهش تنش در خاورمیانه است!

به گزارش اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی، عراق یک کشور با اکثریت شیعه است که بیش از دو دهه تحت حاکمیت وحشیانه صدام قرار داشت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: