مادورو: از مذاکره نمی‌ترسم

کدخبر: 2344564

رئیس‌جمهوری ونزوئلا می‌گوید در شرایط احترام متقابل، از مذاکره با آمریکا ابایی ندارد حال آنکه می‌داند بخش اعظم ناکامی ترامپ در مواجهه با کاراکاس متاثر از مشاوران بدی چون پمپئو است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با مقصر دانستن وزیر خارجه آمریکا در شکست خوردن سیاست‌های واشنگتن در قبال این کشور، تاکید کرد تحریم‌ها هر چقدر هم که باشند بازهم ونزوئلا را متوقف نمی‌کنند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با «واشنگتن پست» گفت با آرامش همه امور را تحت کنترل دارد چراکه از مخالفان خود در واشنگتن و کاراکاس باهوش‌تر است.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ونزوئلا را متوقف کند.

مادورو افزود: فارغ از اینکه آمریکا چه قدر بزرگ است؛ چنانچه بین دولت‌ها احترام برقرار باشد؛ اگر به گونه‌ای معتبر گفتگو و تبادل اطلاعات وجود داشته باشد؛ نوع جدیدی از رابطه شکل خواهد گرفت.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا خود را بازمانده زیرک نبرد با اپوزیسیون داخلی و آمریکا توصیف کرد و گفت اکنون زمان مذاکره مستقیم با واشنگتن برای خروج از بن بست سیاسی ونزوئلا است.

وی همچنین بر عزم خود جهت برگزاری انتخابات سراسری در ونزوئلا در سال جاری تاکید کرد.

مادورو با اشاره به تحریم‌ها گفت: ذره‌ای اهمیت نمی‌دهم که اروپا یا آمریکا چه کار می‌کنند. مهم نیست چند هزار تحریم اعمال می‌شود، آنها ونزوئلا و ما را متوقف نمی‌کنند.

وی با اشاره به روابط خوبی که ونزوئلا با کوبا، روسیه و چین دارد، تاکید کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در نهایت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را مقصر شکست سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور در قبال کاراکاس معرفی کرد و گفت: پمپئو در توهم و خیال به سر می‌برد. انگار روی زمین نیست. به نظرم ترامپ مشاوران بسیار بدی درباره ونزوئلا داشته است. افرادی مثل جان بولتون و مایک پمپئو به او دیدگاه غلطی دادند.

گفتنی است بهمن ماه سال گذشته «خوان گوآیدو» سرکرده شورشیان ونزوئلا با تکیه به قدرت‌های خارجی، مشروعیت مادورو را زیر سوال برد و خود را رئیس‌جمهور موقت معرفی کرد!

این در حالی است که علیرغم فشارها و تحریم‌های متعدد، دولت کاراکاس با اتکا به توان داخلی و همچنین برخورداری از حمایت چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت؛ به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: