علی لاریجانی:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق معلمان

کدخبر: 2344636

تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور امروز (یکشنبه، ۲۹ دی ماه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

لاریجانی در دیدار با تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور اظهار داشت: پایه توسعه و قدرت کشور آموزش و پرورش است و تردید نداریم که هرآنچه از دستمان بر می‌آید، باید برای آموزش و پرورش کشور انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت تشکل‌های مدنی معلمان، بیان کرد: قانونی که مجلس تصویب کرده راه را برای تشکل‌های مدنی و صنفی معلمان هموار کرده است.

تشکل‌های مدنی مسیر گفتگو را شکل می‌دهند

وی با بیان اینکه تشکل‌های مدنی مسیر گفتگو را شکل می‌دهند، افزود: ارتباط معلمان با بخش‌های حکومتی باید تقویت شود. مجلس و معلمان ارتباط خوبی دارند و برای ایجاد ارتباط بین معلمان و سایر قوا نیز باید تلاش کرد.

لاریجانی بیان کرد: پیشنهاد شما که بخشی از بار وزارت آموزش و پرورش به دوش تشکل‌های رسمی معلمان نهاده شود، مثل نظام‌مهندسی پیشنهاد شما قابل بررسی است و باید مجلس و دولت دنبال نمایند.

برخی از امور وزارت آموزش و پرورش به معلمان محول شود

وی با بیان اینکه اگر برخی از امور وزارت آموزش و پرورش به معلمان محول شود نتایج خوبی حاصل می‌شود، افزود: تاکنون طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس مطرح نشده است، لذا خوب است برای تهیه لایحه نظام معلمان با وزارت آموزش و پرورش گفتگو شود تا نظراتشان را بدهند و لایحه‌ای مورد وفاق طرفین به مجلس ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش ستادی وزارت آموزش و پرورش سنگین و غیرچالاک است و هر چه این بخش سبکتر و پویاتر شود برای کشور نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت، گفت: سیستم دیوانی کشور متناسب با شرایط فعلی نیست و کمبود را نه رفع بلکه سرشکن می‌کند که مشکلات فعلی مانند کسری بودجه نیز مزید بر علت شده است.

نمایندگان مجلس دغدغه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش را دارند

وی با بیان اینکه درد‌ها را همه می‌دانند، مهم پیدا کردن راهکار است، افزود: نمایندگان مجلس دغدغه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش را دارند و به دنبال حل مشکلات آن‌ها هستند، لذا باید دردمندانه به دنبال راه حل باشیم و می‌توان با پیدا کردن راه حل صحیح، برخی مشکلات این حوزه را رفع کرد.

لاریجانی اظهار داشت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کار‌ها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آن‌ها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

تلاش برای افزایش حقوق معلمان

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب که با توجه به کسری بودجه موجود در وزارت آموزش و پرورش باید درآمد ایجاد کنیم، از اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا در ترمیم بودجه سال آینده، راهکار‌هایی جدی برای ترمیم معیشت معلمان اتخاذ کنند.

وی افزود: برای حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز راه‌کار‌هایی را اخذ کرده‌ایم تا بیش از ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: