بازداشت یک آمریکایی در بیروت به جرم جاسوسی برای صهیونیست‌ها

کدخبر: 2344646

نیروهای امنیتی لبنان یک روزنامه‌نگار آمریکایی را در محل برگزاری تظاهرات اعتراضی در بیروت به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی لبنان، روز یکشنبه یک روزنامه‌نگار آمریکایی را در حین فیلمبرداری از صحنه درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان در مرکز بیروت، بازداشت کردند.

این روزنامه‎نگار آمریکایی که نامش فاش نشده است، فیلم‌های خود را برای روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» ارسال می‌کرد.

این روزنامه عبری‌زبان روز گذشته از طریق «فیسبوک لایو» صحنه‌های مستقیمی را از درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان منتشر می‌کرد.

گزارش‌ها حاکی‌ است که در جریان تظاهرات روز یکشنبه، نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور، خودروهای آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان ضد دولتی استفاده کردند که اقدام به پرتاب سنگ می‌کردند و در نتیجه آن، دست‌کم 145 تن مجروح شدند.

ارتش و پلیس ضد شورش تجهیزات خود را در مرکز بیروت مستقر کرده‌اند جایی که تظاهرات کنندگان در ورودی خیابان‌های منتهی به مقر پارلمان در نزدیکی میدان «الشهداء» تجمع کرده‌اند.

تظاهرات در لبنان در اعتراضات به وضعیت بد اقتصادی وارد چهارمین ماه خود شده است. حدود دو هفته بعد از آغاز این اعتراضات، «سعد الحریری» از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرد و «حسان دیاب» مامور به تشکیل کابینه شد. ولی معترضان با تداوم حضور در خیابان‌ها خواستار کنار رفتن دیاب و مامور شدن شخصیتی مستقل برای تصدی نخست‌وزیری هستند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: