احتمال توطئه آمریکا برای کودتای نظامی در عراق

کدخبر: 2344703

یک نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی درباره توطئه آمریکا برای ایجاد یک کودتای نظامی در عراق با سوءاستفاده از اعتراضات در برخی مناطق هشدار داد.

«کریم بدر» نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی دیروز گزارش داد که فشار مهم‌ترین راه برای تغییر واقعیت سیاسی است. وی تاکید کرد که یک سیستم برای حذف و مورد هدف قرار دادن نمادها و چهره‌های عراقی راه‌اندازی شده که توسط یک دفتر مرتبط با واشنگتن اداره می‌شود.

بدر در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت که تظاهرات مردم عراق به خودی خود مقدس است؛ چرا که آنها حقوق قانونی خود را می‌خواهند.

این نویسنده عراقی خاطرنشان کرد که نیروهای سیاسی شانس خود را در قدرت امتحان کرده و موفق نشدند که همین امر دلیل وخامت شدید اوضاع سیاسی و خدمات این کشور و اوج گیری فساد شد و باید صحنه سیاسی کشور تغییر کند.

وی ادامه داد که فشار مهم‌ترین راه برای تغییر واقعیت سیاسی عراق است. بدر خاطر نشان کرد که در این میان عده‌ای از تظاهرات‌ سوءاستفاده کرده و آن را به سمت خشونت می برند که واجب است نیروهای امنیتی با آنها برخورد کنند.

کریم بدر اضافه کرد که کسانی که قصد دارد تظاهرات‌ را در جهت دستورکار خارجی‌ها تحریف کنند٬ مصلحت معترضان و کشور را نمی‌خواهند و آنها با پشتیبانی بازوهای رسانه‌ای می‌خواهند همه چیز را بسوزانند. وی ادامه داد که یک جنگ واقعی در عراق اتفاق افتاده و آمریکا برای راه‌اندازی یک کودتای نظامی از طریق معترضان در عراق توطئه کرده است.

نویسنده عراقی تاکید کرد که آمریکا از خرابکاران حمایت می‌کند؛ درحالی که معترض خواندن این افراد خیانت است.

اعتراضات خشونت بار در استان‌های بغداد، ذی قار، بابل، الدیوانیه و واسط از روز جمعه گذشته شدت گرفته است، استانداری این استان‌ها غیر از بغداد روز دوشنبه را برای این استان‌ها تعطیل اعلام کردند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: