الجزیره: جمهوریخواهان دنبال محاکمه سریع ترامپ و تبرئه او هستند

کدخبر: 2344846

شبکه الجزیره گزارش داد جمهوریخواهان به دنبال کوتاه کردن و دموکرات‌ها در تلاش برای طولانی کردن محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ هستند.

شبکه الجزیره گزارش داد: جمهوریخواهان در سنا بر پایان سریع محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا پیش از زمان سخنرانی سالانه او در کنگره، اصرار دارند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن گفت: کاملا روشن است سنا که جمهوریخواهان بر آن تسلط دارند، هر نوع تلاش دموکرات‌ها برای اصلاح ضوابط را رد می‌کند. از همین الان کاملا مشخص است که محاکمه پارلمانی ترامپ، به طور کامل بر اساس حزبی صورت خواهد گرفت که کاملا به سود ترامپ است. فرآیندی را که میچ مکانل، رئیس اکثریت جمهوریخواه در سنا برای محاکمه ترامپ در نظر گرفته است، منتهی به تبرئه سریع او از دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات کنگره خواهد شد. میچ مکانل ۲۴ ساعت در مدت حداکثر سه روز برای هر یک از دو هیئت دادستانی و وکلا در نظر گرفته است. پس از آن ۱۶ ساعت بحث در سنا آغاز خواهد شد تا در نهایت رای گیری برای محکومیت یا تبرئه ترامپ صورت گیرد.

خبرنگار این شبکه افزود: چارچوب زمانی محاکمه پارلمانی ترامپ به این صورت، تا پایان این ماه تمام خواهد شد. به گونه‌ای که همانطور که جمهوریخواهان می‌خواهند ترامپ خواهد توانست پس از تبرئه شدن، برای سخنرانی سالانه خود به کنگره بیاید. سخنرانی سالانه ترامپ چهارم ماه آینده خواهد بود و در این صورت خواهد توانست با خیال راحت، سخنرانی کند. دموکرات‌ها چنین چیزی را رد می‌کنند و می‌گویند ضوابطی که میچ مکانل تعیین کرد، نواقص زیادی دارد و به سود ترامپ است و محاکمه عادلانه را تضمین نمی‌کند.

دموکرات‌ها بر ارائه همه مدارک و احضار همه شاهدان اصرار دارند. دموکرات‌ها می‌گویند افکار عمومی آمریکا حق دارند از همه جنبه‌های این مسئله اطلاع پیدا کنند. دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ از کمک‌های نظامی به اوکراین به عنوان ابزاری برای باج خواهی از این کشور با انگیزه شخصی استفاده کرده است. راهبرد جمهوریخواهان محاکمه سریع ترامپ و تبرئه اوست تا در سال برگزاری انتخابات، به دیگر مسایل بپردازند و ترامپ هم بر تبلیغات انتخاباتی اش متمرکز شود. دموکرات‌ها به دنبال طولانی کردن محاکمه پارلمانی ترامپ هستند. دموکرات‌ها می‌گویند، ترامپ تهدید آشکاری برای دموکراسی، قانون اساسی و امنیت ملی آمریکاست.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: