ظریف:

اروپا شرافتش را به آمریکا فروخت

کدخبر: 2344863

وزیر امور خارجه گفت: اروپا پس از فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی‌اش، با یک تهدید تعرفه‌ای دیگر روبرو شده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر در انتقاد از اروپا نوشت: از گفتن این که من گفته بودم، پوزش می‌خواهم: وقتی سه کشور اروپایی، هفته گذشته باقی مانده برجام را با هدف فرار از تعرفه‌های ترامپ فروختند، هشدار دادم که این کار فقط اشتهای وی را تندتر می‌کند.

وی ادامه داد: اروپا پس از آن فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود، با یک تهدید تعرفه‌ای دیگر روبرو شده است. برای اروپا بهتر است که حاکمیت خود را اعمال کند.

گفتنی است، سه‌شنبه هفته گذشته تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) اعلام کردند که مکانیزم ماشه را فعال کرده‌اند. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد که این اقدام اروپایی‌ها در مقابل تهدید دونالد ترامپ به افزایش تعرفه واردات خودرو از اروپا به آمریکا به میزان ۲۵ درصد انجام شده است.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز یکشنبه در نشست بررسی ابعاد سیاسی و راهبردی ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به اقدام اروپایی‌ها اظهار داشت: اینکه اقدام اروپایی‌ها به معنی فعال کردن مکانیسم ماشه و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد، درست نیست و کار آنها توسل به بند ۳۶ و فعال کردن مکانیزم حل اختلاف است.

سیدعباس موسوی نیز روز دوشنبه و در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اینکه اروپایی‌ها مدعی هستند مکانیسم حل اختلاف را فعال کرده‌اند، از لحاظ حقوقی درست نیست و ایران ۲۱ ماه پیش این کار را کرده بود.

ظریف همچنین روز دوشنبه در حاشیه حضور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفته بود که اگر پرونده ایران به شورای امنیت ارجاع شود، خروج از NPT در دستور کار نظام قرار خواهد گرفت.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: