پیشروی های چشمگیر رزمندگان یمنی در صنعا

کدخبر: 2345063

رزمندگان یمنی در جبهه های شرق صنعا در حال پیشروی هستند و نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن، در وحشت به سر می برند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در شرق صنعا در حال پیشروی ضد نیروهای عبد ربه منصور هادی عامل دست نشانده سعودی ها در یمن هستند.

بر اساس این گزارش؛ منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن طی درگیری هایی که از ۹ روز قبل شروع شده است موفق به تسلط بر مواضع وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن شده اند.

این منابع بیان کردند که رزمندگان یمنی در جبهه های نِهم، الجوف و مارب دست به عملیات گسترده علیه نیروهای وابسته به ریاض زده اند.

منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطقی مسلط شده اند که از سه سال قبل تحت کنترل نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی بوده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمنن خطوط امداد رسانی میان الجوف و مارب را قطع و بر بلندی های راهبردی مسلط شده اند.

این پیشروی ها در حالی رخ می دهد که ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود بیش از سی حمله هوایی طی سه روز گذشته برای کاستن از فشار ارتش و کمیته های مردمی علیه نیروهای دولت دست نشانده ریاض کرده است.

فرماندهان ارشد وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن ضمن اذعان به پیشروی ها رزمندگان یمنی مدعی شدند که عقب نشینی ها تاکتیکی انجام شده است!

همزمان وحشت شدیدی میان نیروهای عبد ربه منصور هادی در جبهه مارب پس از تسلط رزمندگان یمنی بر جاده مواصلاتی و قطع خطوط امداد رسانی نیروهای عبد ربه منصور هادی در غرب مارب، حکمفرماست.

گروه بین المللی بحران هم در گزارشی اعلام کرد: حوثی ها پیشروی های قابل ملاحظه ای به دست آورده اند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: