داوطلبان انتخابات باید حساب بانکی خود را به وزارت کشور اعلام کنند

کدخبر: 2345085

مجلس مقرر کرد تا داوطلبان انتخابات، حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین و به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت ارائه دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 6 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که داوطلبان انتخابات باید حساب بانکی خود را به وزارت کشور و هیات نظارت معرفی کنند.

از 216 نماینده حاضر در مجلس 119 نماینده رای موافق داده و26 نماینده نیز رای مخالف، ضمن اینکه 6 رای نیز ممتنع بود.

بر اساس ماده 7 این لایحه؛ داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارائه دهند.

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

براساس تبصره این ماده؛ بانک نگهدارنده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: