افتتاح ۶۰۰۰ پروژه مشارکتی در دهه فجر

کدخبر: 2345092

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۶۰۰۰ پروژه مشارکتی از طرح ۴۰ هزار پروژه با هدف محرومیت زدایی از روستاها و حاشیه شهرها در دهه فجر امسال خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۶۰۰۰ پروژه مشارکتی از طرح ۴۰ هزار پروژه با هدف محرومیت زدایی از روستاها و حاشیه شهرها در دهه فجر امسال خبر داد.

زهرایی در نخستین نشست مسوولان پایگاه‌های بسیج شهرداری‌های مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بسیج مستضعفین در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم به ویژه مردم روستاها و حاشیه شهرها طرح مشترکی میان وزارت خانه‌ها و بسیج مستضعفین را با عنوان طرح ۴۰ هزار پروژه اجرایی کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تلاش شده همگرایی و هم افزایی ظرفیت دستگاه‌ها در جهت محرومیت زدایی از مردم کشور مدنظر قرار گیرد و با اولویت بندی و هدف گذاری مشخص با بهره گیری از ماشین آلات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی مختلف، ۴۰ هزار پروژه تعریف شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ هزار پروژه از این ۴۰ هزار پروژه افتتاح شده که این پروژه‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، همدان و کردستان بوده است. همچنین ۱۱ هزار پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته است.

زهرایی تاکید کرد: نیمی از این پروژه‌ها یعنی حدود ۶۰۰۰ پروژه در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و ۱۰ هزار پروژه باقی مانده نیز با توجه به این که موافقت نامه این پروژه‌ها در دستگاه‌های مختلف به طول انجامید امیدواریم در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ به اتمام برسند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که مشارکت مردم در این پروژه‌ها یک اصل بوده و زمینه تحقق مناسب آنها را فراهم کرده است اظهار کرد: در اجرای این پروژه‌ها از ظرفیت و ماشین آلات سپاه‌های استانی و نهادها بهره گرفته شد و همه این پروژه‌ها به صورت غیر انتفاعی انجام شده است. این پروژه‌ها مسائل و مشکلات مختلف مردم در حاشیه شهرها و روستاها را با هدف محرومیت زدایی دنبال می‌کند و بسیج نیز به عنوان تسهیل گر میان دستگاه‌های اجرایی ایفای نقش کرده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: