اوباما، ترامپ را «فاشیست» خواند

کدخبر: 2345101

سناتور ایالت ویرجینیا گفت در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا (اوباما)، ترامپ را «فاشیست» خواند.

تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا گفت در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در یک مکالمه تلفنی که با او داشته است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور را «فاشیست» نامیده است.

«ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد با دست‌یابی به ویدئویی که در یک مستند درباره هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، ساخته شده است به این ادعا پی برد. در آن ویدئو کین دیده می‌شود که تماس تلفنی‌اش با اوباما را در سال ۲۰۱۶ توصیف می‌کند و کلینتون نیز خود در این ویدئو حضور دارد. کین می‌گوید «اوباما شب گذشته با من تماس گرفت و گفت: تیم یادت باشد که الان وقت کمال‌گرایانه رفتار کردن نیست. باید فاشیست را از کاخ سفید بیرون کنی.»

در ادامه این ویدئو دیده می‌شود که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ و رقیب ترامپ در این انتخابات، در پاسخ می‌گوید «من هم همین احساس را دارم.» سپس او دستانش را بر روی سینه می‌گذارد و ادامه می‌دهد «اما واقعا مسئولیتمان بسیار سنگین است.»

بنا به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، تاریخ و مکانی که این ویدئو ضبط شده است مشخص نیست، اما برای ضبط آن از دوربینی که تیم انتخاباتی کلینتون اجاره کرده بود به کار گرفته شده است. این کلیپ در یکی از قسمت‌های یک مستند چهار قسمتی که قرار است در ۶ مارس به بازار عرضه شود دیده می‌شود. این مستند درباره زندگی هیلاری کلینتون، دوران ابتدایی، ظهور و به شهرت ملی و حرفه‌ای رسیدن، است.

برخلاف ترامپ، اوباما از زمانی که کاخ سفید را به رئیس‌جمهور پس از خود (ترامپ) تحویل داد به ندرت علیه جانشینش صحبت کرده است. او گفته است «عوام‌فریبی ایجاد شده در داخل کشور» که در میان سیاستمداران در حال گسترش است آمریکا را تهدید می‌کند. برخی معتقدند منظور او از این سخنان ترامپ بوده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: