آدام شیف: سنا نمی‌تواند بدون بولتون ترامپ را محاکمه کند

کدخبر: 2345273

مدیر تیم استیضاح کننده رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که مجلس سنا نمی‌تواند بدون ادای شهادت جان بولتون، محاکمه معناداری را علیه ترامپ انجام دهد.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که مدیر اصلی طرح استیضاح دونالد ترامپ از سوی نمایندگان دموکرات است، روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: مجلس سنا نمی‌تواند بدون شنیدن شهادت جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید درباره پرونده اوکراین، محاکمه معناداری انجام دهد.

بر اساس این گزارش، اظهارات آدام شیف در جمع خبرنگاران لحظاتی قبل از برگزاری نشست تیم دفاع کاخ سفید برای دومین روز درباره پرونده جنجالی اوکراین و افشاگری‌های جدید جان بولتون بوده است.

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکرات‌ها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

اظهارات جدید بولتون موجب تشدید فشار دموکرات‌ها برای ادای شهادت وی در مجلس سنا با هدف محاکمه معنادار ترامپ شده است. برخی از جمهوریخواهان نیز از ایده حضور جان بولتون و سایر شهود پرونده در مجلس سنا برای ادای شهادت حمایت کرده‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: