محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با نسیم آنلاین

۳۱ نفری که لیست نهایی اصولگرایان را تعیین می‌کنند +اسامی؛ پیرهادی: منتقدان لیست «شانا» به رای «مردم» اعتراض دارند

کدخبر: 2345711

هیچ کس در جریان ما، نقشی در تعیین این افراد نداشته است، نه سهمیه ای بوده، نه جرح و تعدیلی بوده و نه چیز دیگر و اگر کسی مخالفت جدی دارد، در واقع به رای مردمی معترض است.

نسیم آنلاین :‌ محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگوی اختصاصی با نسیم آنلاین پیرامون سازوکار لیست انتخاباتی و افراد هیات انتخاب کاندیداها گفت:‌ اعضای شورای مرکزی ائتلاف که همان ترکیب چهره های موثر جریان انقلاب، دبیران کل و نمایندگان احزاب و تشکل ها هستند که ماه هاست از آغاز به کار آن می گذرد. آن ترکیبی که ده نفر به آن اضافه شد و مورد سوال شماست، در واقع هیئت انتخاب شورای ائتلاف است که وظیفه آن، انتخاب ۳۰ نفر نهایی فهرست از میان ۹۰ گزینه برگزیده در نظرسنجی در مجمع ۸۰۰۰ نفری است.

وی در ادامه افزود:‌‌ همان طور که در رسانه ها نیز انعکاس یافت، از میان ۳۳۲ گزینه پیشنهادی احزاب و اشخاص برای نمایندگی در تهران، در گام اول بر اساس بیشترین تعداد معرفی، ۱۵۹ نفر انتخاب شدند. در گام دوم، مجمعی ۸۰۰۰ نفری از تمام نمایندگان محلات شهر تهران و تشکل ها برگزار شد که با رای آن مجمع، از ۱۵۹ نفر، ۹۰ نفر به مرحله بعد راه یافتند. در مرحله پایانی، هیئتی بر اساس شاخص ها، از این ۹۰ نفر، ۳۰ نفر را به عنوان افراد لیست نهایی معرفی می کند که این گروه گزینشگر، همان هیئت انتخاب است.

سخنگوی نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی در ادامه اسامی هیات انتخاب را ذکر کرد و گفت:‌ هیئت انتخاب، گروهی است که آن، افراد غیر کاندیدایی هستند که با تصویب شورای ائتلاف در آن عضویت یافته اند که برخی از آنان عبارتند از : غلامعلی حدادعادل، مهرداد بذرپاش، محمدرضا باهنر، مهدی چمران، مجتبی شاکری، حبیب‌الله بوربور، محمود فرشیدی، اسدالله بادامچیان، پرویز سروی، مهدی اقراریان، محمدجواد عامری، علی بیانی، علی عبدی، اسماعیل احمدی، معلمی و جوادتاجیک و خانم پوررجبیان و ۱۰ نفر باقیمانده، با رای همان مجمع ۸۰۰۰ نفری انتخاب شده اند که عبارتند از : حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، حجت‌الاسلام قاسمیان، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کامران دانشجو، رضا روستا آزاد، یاسر جبراییلی، منوچهر متکی، نادر طالب زاده و معصومه آباد. ترکیب این ۳۱ نفر، هیئت انتخاب فهرست نهایی را تشکیل می دهند.

محسن پیرهادی در ادامه پیرامون وحدت احتمالی با جبهه پایداری گفت: از دوستان در جبهه پایداری دعوت کرده ایم و البته جلساتی هم در سطوح بالا برگزار شده است، اما تا به حال با این دوستان به مباحث مشترک اجرایی که بتوان نام آن را ائتلاف نهاد نرسیده ایم.

سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب نسبت به بعضی از انتقادات به حضور افراد حامی برجام گفت:‌ به هر حال، هر کنش سیاسی، موافقان و منتقدانی دارد. البته من در رسانه ها با مخالفت جدی و موثری برخورد نکرده ام. آن ۹۰ نفر، توسط آرای مجمع عمومی انتخاب شده بودند و لازم به ذکر است که شورای ائتلاف، یک حزب سیاسی نیست که مجمعی از هواداران یا اعضا داشته باشد. به عبارت دیگر، آن ۸۰۰۰ نفر از مردم عادی بودن که طی ساز و کار معینی، نام کاربری و کلمه عبور دریافت کرده بودند تا بتوانند در رای گیری الکترونیک شرکت کنند. این یعنی، هیچ کس در جریان ما، نقشی در تعیین این افراد نداشته است، نه سهمیه ای بوده، نه جرح و تعدیلی بوده و نه چیز دیگر و اگر کسی مخالفت جدی دارد، در واقع به رای مردمی معترض است.

محسن پیرهادی در پایان در پاسخ به ارائه برنامه ها و ایده های ایجابی این ائتلاف برای مجلس گفت:‌ از ابتدای انتشار رسمی لیست، تعیین سرلیست و شروع فضاهای جدی تبلیغی، برنامه های خود را اعلام خواهیم کرد. البته ما چند ماه است که حرف ایجابی زده ایم و به عنوان مثال دکتر حدادعادل ، دکتر قالیباف، آقای سروری و اینجانب به عنوان سخنگو و اعضای دیگر شورای ائتلاف، بارها در مورد طرح ها و برنامه های شورای ائتلاف گفته و نوشته ایم و تقریبا هیچ تشکیلات انتخاباتی دیگری در کشور، تا این اندازه به رسانه ها پاسخگو نبوده و چه در حوزه ارائه برنامه ها و چه اعلام ساز و کار بستن لیست و فرایند های خود، با مردم و رسانه ها شفاف نبوده است.

ارسال نظر: