افشای نقش پایگاه عین‌الاسد در رساندن اطلاعات به داعش

کدخبر: 2346091

یکی از فرماندهان سازمان بدر و سازمان الحشد الشعبی عراق، از نقش نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» در رساندن اطلاعات به تروریست‌ها و ناتمام گذاشتن عملیات پاکسازی صحرای الانبار خبر داد.

«قصی الانباری» از مسئولات سازمان بدر در استان «الانبار» و از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز (یک‌شنبه - 9 فوریه) گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد»، اطلاعات و اخبار لازم درباره عملیات امنیتی الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در صحرای الانبار را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

وی در ادامه بر ضرورت تداوم این عملیات امنیتی برای پاکسازی صحرای الانبار و بستن کلیه تونل‌ها و راه‌های نفوذی تروریست‌ها به خاک عراق تاکید کرد و در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: الانبار بزرگترین صحرای عراق را در خود جای داده است و به دلیل داشتن پستی و بلندی‌های متعدد، هنوز مخفی‌گاه مناسبی برای سازمانهای تروریستی که از سوریه به عراق می‌آیند، به شمار می‌رود.

وی افزود: این صحرا نیازمند عملیات امنیتی مستمر برای از بین بردن سازمان‌های تروریستی که خطر بزرگی برای استان الانبار و استانهای مجاور آن به شمار می‌روند، است. هرچند که هر از چندگاهی عملیات‌هایی علیه سازمانهای تروریستی در این صحرا انجام می‌شود.

الانباری تصریح کرد: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی توانستند، صحرای ممتد از موصل تا الانبار و کربلاء و السماوة و نوار مرزی با عربستان و اردن را پاکسازی کنند اما این پاکسازی صحراها، به دلیل حضور آمریکا در پایگاه عین‌الاسد تکمیل نشده است.

وی توضیح داد: نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد و رصد عملیات امنیتی عراق علیه داعش از سوی آنها، اخبار و اطلاعات لازم در دسترس داعشی‌ها قرار می‌گیرد.

این فرمانده الحشد الشعبی در ادامه بر ضرورت همکاری با چوپان‌ها در صحرای الانبار برای دسترسی به اطلاعات مربوط به مخفی‌گاه‌های تروریست‌ها و نقاطی که آنها از طریق آن، به خاک عراق نفوذ می‌کنند، تاکید کرد و گفت که نیروهای آمریکایی، در این صحرا، خطوط قرمزی را مشخص کرده‌اند که همین خطوط، پناهگاه امنی برای تروریست‌ها محسوب می‌شود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: