نوبخت: راه‌های فرعی گیلان هنوز گرفتار در برف است

کدخبر: 2346448

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تقریباً تمام راه‌های فرعی استان گیلان زیر برف است گفت: ۸۰ هزار خانوار گیلانی نیز دچار قطعی برق هستند.

محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارش برف در گیلان کمی بیشتر از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بود اما این سازمان با اعلام به‌موقع و هشدار به دستگاه‌های ذی‌ربط به وظایف خود درست عمل کرد و دستگاه‌ها نیز خود را برای این رخداد آماده کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات حوزه راه در استان گیلان تصریح کرد: با وجود اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در گیلان حجم بالای ماشین‌های ورودی به حوزه قزوین به رشت در روزهای گذشته موجب مسدود شدن راه‌ها شد و 70 درصد از خودروهای گرفتار شده تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ همراه خود نداشتند.

وی با بیان اینکه کندی تردد ماشین‌ها موجب شد که اداره راهداری استان نتواند برای برف‌روبی عملکرد خوبی داشته باشد بیان کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی استان باز است و البته بدون مشکل نیست و ترافیک بالای ماشین‌ها باعث کندی در عبور و مرور شده که دستور داده شد با استفاده از تجهیزات وارد شده از استان‌های همجوار تردد در راه‌های اصلی تسهیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه تقریباً تمام راه‌های فرعی استان گیلان زیر برف است خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی بازگشایی مسیر و تسهیل تردد در مسیرهایی که دارای واحد انتقال مرغ و جوجه هستند را در اولویت قرار داده است تا این واحدها با توجه به ماهیت کاری خود دچار مشکل نشوند.

نوبخت از بازگشایی اکثر راه‌های فرعی استان گیلان تا فردا خبر داد و افزود: به‌دلیل پارگی کابل و سیم‌کشی‌ها حدود 14 پست برق از مدار خارج شد که هر کدام چند هزار خانوار را پوشش می‌داد و در حال حاضر 80 هزار خانوار گیلانی دچار قطعی برق هستند و برق منطقه‌ای نیز در تلاش است تا بتواند تا فردا شب بخش اعظمی از خاموشی‌ها را برطرف کرده و آن را به زیر 10 هزار مشترک برساند.

معاون رئیس جمهور مشکلات حوزه آب گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: 5 هزار مشترک شهری و بیش از 400 روستا درگیر مشکل آب هستند و چون پمپاژ آب نیازمند برق است لذا باید ابتدا برق وصل شود و در حوزه درون شهری مقرر شد راه‌های اصلی و محلات را بازگشایی کنیم و فردا دومین جلسه ستاد بحران استان برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: