حسن روحانی وضعیت اقتصادی کشور را چگونه می بیند؟

کدخبر: 2346769

حسن روحانی این روزها در سخنرانی های خود از وضعیت رشد اقتصادی و بهبود آمارهای اقتصادی در کشور سخن می گوید.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: در حالی که کشور با بی سابقه ترین دوران رکود و تورم و نرخ بیکاری روبرو است و مردم درگیر مشکلات معیشتی فراوان هستند و هروز شاهد افزایش بی سابقه قیمت ها، اما حسن روحانی رئیس جمهور گویا نظر دیگری دارد. حسن روحانی این روزها در سخنرانی های خود از وضعیت رشد اقتصادی و بهبود آمارهای اقتصادی در کشور سخن می گوید. گویا همانطور که ایشان با نگاه به چهره مردم در خیابان ها نظرسنجی می کنند، براساس همین سیستم آمارهای اقتصادی را خوب و مثبت ارزیابی می کنند و وضعیت اقتصادی کشور را مطلوب می خوانند. در ادامه مروری داریم بر نگاه شخص رئیس جمهور به وضعیت اقتصادی کشور.

دولت تورم را مهار کرده!

حسن روحانی دیروز در کنفرانس خبری خود گفت:‌ در تاریخ ایران برای اولین بار بود که ما اقتصاد بدون نفت را در سال 97 و 98 تجربه کردیم و دیدیم که اداره کشور بدون نفت امکان‌پذیر است، البته ممکن است پیشرفت‌های ما نسبت به اهداف و برنامه‌هایی که دولت قبلا اعلام کرده بود کمی کند شده باشد، اما در مجموع شرایط کشور در تمامی بخش‌ها مناسب است .

آنهایی که تبلیغات نادرستی را علیه کشورمان به راه انداخته‌اند و اعلام کردند که تورم در سال جاری سه رقمی خواهد شد شکست خوردند و دیدند که دولت توانست تورم را مهار کند .

وی افزود: سال آینده هم مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی را ادامه خواهیم داد و بنا داریم تورم را کنترل کنیم و رشد اقتصادی هم داشته باشیم.

چون تبلیغات نداریم؛ می گویند وضع مردم بد است!

حسن روحانی رئیس جمهور در آیین پایانی سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی با بیان اینکه در شرایط فشار و تحریم راه را گم نکردیم و مسیر را درست پیمودیم و این بهبود رتبه می‌تواند یکی از معیارهای عملکرد دولت تدبیر و امید باشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: در طول این ۶ سال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار اشتغال خالص داریم. چون دستگاه تبلیغات ما نداریم؛ می گویند وضع مردم بد است، البته وضع مردم خوب نیست و من قبول دارم؛ اما مقایسه ای بکنیم بین شش سال با دوره قبل از آن .

تمامی شاخص های اقتصادی ما مثبت است

حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران نیز گفت:‌ ما در طول این ۸ ماه گذشته آمار تورم مان، آمار سرمایه گذاری در ایران، آمار رشد اقتصادی ما و آمار اشتغال ما همه نشان می‌دهد که مسیر مردم و دولت در کنار هم یک مسیر صحیح و درستی است .

حسن روحانی در اجتماع مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نیز گفت:‌ در ماه‌های اخیر در تمام شاخص‌های اقتصادی روند ما مثبت بوده است

ارسال نظر: