اخبار آرشیوی
حسن عباسی: اکنون فیلمهایی که با فرهنگ هگل، کانت و نیچه ساخته میشود به نام سرگرمی در دنیا مطرح است اما جامعه فلسفی دانشگاهی ما از این موضوع ۷۰۰ سال عقب است/ این فلسفه را به بازیهای رایانهای هم کشیدهاند که خطرش بیشتر است اما حساسیتی روی آن وجود ندارد
به گزارش خبرنگار «نسیم»، وی همچنین طی نشستی در ششمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال افزود: - 90درصد آواتارهایی که ساخته میشود با واقعیت شخصیت کسی آن را میسازد، فاصله دارد. - چرا انگلیس یا فرانسه نگران اینطور زندگی اند؟ زیرا نیروی کار از بین می رود، ده ساعت نیروی کار معطل می شود و کار از دست رفته است. خطر بزرگتر آن، آمار خودکشی بالاست همانطور که در غرب وجود دارد. - از سال گذشته تا کنون مشکل آواتارهای خانمهای جوان در ایران را داریم. - نسل زیر سن 15-16 سالگی فعلی مانند هم سن های خودشان در جهان دچار مشکل از خودبیگانگی شده اند و کاملا بیدفاع اند اما نه سینما نه مسئولین سینمای ما به فکر راه حل نیستند. - فرایند خودکشی و از خود بیگانگی در این نسل زیاد است و برای درمانش هیچکس راه حل ندارد. - اکنون فیلم هایی که با فرهنگ هگل و کانت و نیتچه ساخته می شود، به نام سرگرمی در دنیا مطرح است اما جامعه فلسفی دانشگاهی ما از این موضوع 700 سال عقب هستند. - اما قبلا به این نوع فیلم ها می گفتند سرگرمی اما در حال حاضر این فلسفه را در بازی ها هم کشیده اند، که خطرش بیشتر است و حساسیت روی بازی های رایانهای و محتوای آن ها وجود ندارد. -
فضای مجازی محل آزمون کردن نیست، سیاه چاله است یک اشتباه ساده ممکن است آینده ما را خراب کند. - کسی خود واقعی اش را به خاطر مجازی خراب نکند و یا از فضای مجازی فاصله نگیرد، باید فرایند واکسیناسیون و آشنایی با جامعه شناسی فلسفی اشنا باشد. - کنار زندگی دوم و آواتاریسم (ایدئولوژی) و جامعه مجازی چهارمین مولفه جهان موازی است. برای اشراف جدی به این موضوع که جنگ دنیاها مطرح است. - برای آشنایی با نوعی از تلقی ذهنی-جهانی، دینی، اصل تعامل عینی و ذهنی زندگی مجازی است. زندگی دوم را در فضای مجازی بوجود آید. - فلسفه ذهنی و مجازی ترکیب این دو جهان موازی را بوجود می آورد.