مدیرعامل همراه اول: از شهریورماه در ده استان خدمات نسل سوم ارائه می‌شود

کدخبر: 891070

صدوقی افزود: پیش‌بینی ما این بود که تا اردیبهشت ماه مجوزهای مربوط به این بخش صادر شود تا ما بتوانیم با جدیت این کار را دنبال کنیم اما تاکنون این مجوزها ابلاغ نشده است

به گزارش «نسیم»، مدیر عامل همراه اول در پاسخ به اینکه علیرغم آنچه پیش از این مبنی بر افزایش شش درصدی تعرفه‌های همراه اول عنوان شده بود در حال حاضر و با صدور اولین دوره قبض‌ها برخی کاربران از افزایش دو برابری رقم قبض‌های خود گلایه دارند، اظهار کرد: در یک قبض تلفن همراه آیتم‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود ودر آن مواردی مانند هزینه رومینگ بین الملل، ارزش افزوده، GPRS، مکالمه و مالیات محاسبه می‌شود امسال فقط مالیات ما نسبت به سال قبل حدود 33 درصد رشد داشته و از حدود شش درصد به هشت درصد رسیده است.
وی ادامه داد:‌ این موارد جزو آیتم‌های مهمی است که هم در سیم کارت‌های دائمی و هم در سیم کارت‌های اعتباری اعمال می‌شود و بر همین اساس تغییراتی در هزینه‌های کاربر ایجاد می‌کند.
صدوقی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: پیش از این قبوض برخی افرادی که علاقه به بررسی مجدد قبض‌هایشان داشتند مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نکته جالب آن‌که در اکثر این موارد هزینه‌ها از بخش دیگری رشد پیدا کرده بود و گاه حتی حجم مکالمه هم کاهش داشت.
مدیر عامل همراه اول ادامه داد:‌ پیش از این اگر مشترکی تماس‌هایش تماما شهری بود اکنون این مشترک با افزایشی حدود 25 درصد در رقم قبض خود مواجه خواهد شد اما اگر مشترکان ما تنها تماس بین شهری داشته باشند حدود 20 تا 30 درصد کاهش هزینه خواهند داشت پس بسته به نوع استفاده کاربران از سیم‌کارتشان هزینه‌های آن‌ها می تواند متفاوت باشد و نمی توان به طور کلی این گونه گفت که قبض‌های تلفن همراه در دور جدید دو تا سه برابر شده است. قطعا این گونه نیست مگر این که حجم تماس شهری مشترکان افزایش داشته واکثر تماس‌های آن ها درون شهری باشد.
صدوقی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که به طور مشخص کدام سرویس‌ها به غیر از مکالمه هزینه‌ها را بالا برده‌اند توضیح داد: اگر حجم تماس افراد افزایش پیدا کند و یا استفاده آن‌ها از سرویس‌های ارزش افزوده بیشتر شود ممکن است هزینه قبض‌ها نیز دستخوش تغییر شود به عنوان مثال ممکن است در دوره جدید یک مشترک از GPRS (اینترنت تلفن همراه) بیشتر از دوره‌های قبل استفاده کرده باشد یا هزینه رومینگ و بین الملل به جمع هزینه‌هایش اضافه شده باشد.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: اما با این وجود اگر بخواهیم تنها مکالمه‌های شهری، بین شهری و جابه‌جایی را درنظر بگیریم مجموع هزینه های کاربران به طور میانگین حدود شش درصد رشد داشته است که البته بار دیگر تاکید می کنم این مساله به شرطی است که تناسب در میزان تماس‌های شهری و بین شهری برقرار بوده باشد اما اگر این هزینه‌ها همان طور که گفتم تنها مربوط به تماس‌های شهری باشد هزینه کاربر بیش از 20 درصد افزایش خواهد داشت.
اما مدیر عامل اپراتور اول در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که گاه برخی کاربران در قبض‌های خود با رقم 70 تا 80 هزار تومانی اینترنت مواجه می‌شوند درحالی که استفاده‌ای از این سرویس نداشته‌اند توضیح داد:‌ در گوشی‌های هوشمند نرم‌افزارها و برنامه‌ها به طور خودکار به روز می‌شوند و یا گاه خبرنامه‌هایی برای صاحب گوشی فرستاده می‌شود یعنی به عبارت دیگر اگر خود فرد هم استفاده‌ای از اینترنت نداشته باشد با نصب این برنامه‌ها به طور خودکار از اینترنت او استفاده می‌شود.
او ادامه داد: به همین دلیل توصیه ما این است که مشترکانی که تلفن هوشمند دارند و برروی آن نرم افزاری نصب کرده‌اند بسته‌های تخفیفی اینترنت را فعال کنند چرا که هزینه یک بسته در طول ماه حداکثر 10 هزار تومان می‌شود اما اگر افراد بسته ای برای این افراد فعال نکنند ما مواردی داشته‌ایم که فرد حتی تا 300 هزار تومان هزینه اینترنت داشته و جالب آن که خودش هم موردی را دانلود و بارگذاری نکرده است.
صدوقی همچنین اظهار کرد: به هر حال رشد ترافیک دیتا ما در 15 ماه گذشته بالغ بر 1300 درصد بوده است و به دنبال توسعه نرم افزارها و برنامه‌ها و نصب آنها بر روی گوشی‌های هوشمند استفاده از اینترنت موبایل هم گسترش پیدا می کند.
وی در پاسخ به تاثیری که این استفاده بر سرعت اینترنت بر جای می‌گذارد اظهار کرد: با توجه به آن که در چنین شرایطی حجم مصرف از اینترنت بالا می‌رود ممکن است گاه سرعت ما با درصدی از کاهش مواجه شود اما ما هیچ محدودیتی برای مشترکان GPRS خود در نظر نمی گیریم علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که در لحظه بیش از یک میلیون نفر در حال استفاده از سرویس GPRS هستند.
مدیر عامل همراه اول در پاسخ به این سوال که از نظر خود او به عنوان مدیر عامل اپراتور اول آیا این مساله طبیعی است که فردی که از اینترنت به صورت مستقیم هم استفاده نکرده 300 هزار تومان هزینه بابت به روز شدن نرم افزارهای خود بپردازد توضیح داد: زمانی که ما نرم افزاری نصب می کنیم ممکن است تلفن هوشمند ما بابت به روزرسانی آن از ما مجوز نگیرد؛ به هر حال تا جایی که به یاد دارم تعرفه‌ای که سازمان تنظیم مقررات در نظر گرفته برای هر کیلوبایت بیش از 10 ریال است که ما این تعرفه را در گذشته هشت ریال اعمال می کردیم و اکنون این رقم به چهار ریال رسیده و در ساعت‌های خارج از پیک به یک ریال می رسد.
او ادامه داد: به عبارت دیگر در حال حاضر در ساعت پیک هزینه چهار ریالی و در ساعت غیر پیک هزینه یک ریالی برای اینترنت محسوب می‌شود و اگر مشترکی بسته‌های تخفیفی را هم فعال کند برای هر دو و نیم تا سه گیگابایت حدود 10 هزار تومان هزینه اینترنت ماهانه او می شود.
وی ادامه داد: در این میان حتی گاه برخی کاربران ما از این نکته گلایه داشتند که از زمان به پایان رسیدن بسته آنها تا زمان فعال کردن بسته جدید زمانی گرفته می‌شود اما ما اکنون این کار را کرده‌ایم که حتی این فاصله هم از بین برود و افراد بتوانند به طور خودکار بسته‌های اینترنت خود را پیش از به پایان رسیدن برای یکبار دیگر تمدید کنند.
صدوقی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم به ارائه توضیحاتی درباره ارائه نسل‌های بالاتر پرداخت و گفت:‌ در صورت صدور مجوزهای لازم ما آمادگی این را داریم که از شهریورماه امسال در 10 شهر کشور نسل سوم ارتباطی را ارائه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: البته همان طور که گفته شد لازم است پیش از انجام این کار ما مجوزهای لازم را کسب کنیم اما اگر این مجوزها صادر شود ما درحال حاضر در لایه core این آمادگی را داریم اما در حوزه فرکانس باید فرکانس‌های مربوطه اعلام شود تا ما بتوانیم فعالیت‌های جدی در این زمینه را انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این‌که تا شهریورماه که دوره انحصار اپراتور سوم به پایان می‌رسد زمان کمی باقیمانده اظهار کرد: پیش بینی ما این بود که تا اردیبهشت ماه مجوزهای مربوط به این بخش صادر شود تا ما بتوانیم با جدیت این کار را دنبال کنیم اما تاکنون این مجوزها ابلاغ نشده اما با توجه به اصول حاکم و مصوبه‌های مربوط به این بخش ما امیدواریم بتوانیم مجوزهای توسعه شبکه را دریافت کنیم و فرکانس‌ها را نیز داشته باشیم تا بتوانیم این خدمات را ارائه کنیم.
مدیر عامل همراه اول همچنین یادآور شد: در صورت دریافت مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر این اپراتور در فاز اول در 10 شهر پر مصرف GPRS را انتخاب خواهد کرد تا در فاز اول 3G را دراین شهرها ارائه کند.
ارسال نظر: