مدیرعامل شركت توانیر از رشد ۸.۶ درصدی مصرف انرژی در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۳ خبر داد

کدخبر: 903479

همایون حائری: سطح تولید و مصرف با هم برابر شده و باید الگوی مصرف رعایت شود در غیر این صورت وارد شرایط بحرانی میشویم/ اگر به صورت منطقی برق در كشور مصرف شود به یك سوم نیروگاه‌های موجود نیاز نداریم

همایون حائری معاون وزیر نیرو در نشست خبری از رشد 8.6 درصدی مصرف انرژی در 3 ماهه ابتدایی سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان رشد مصرف در حالی رخ داده كه میزان رشد مصرف در سال 92 نسبت به سال 91 تنها 2.5 درصد بوده است.

به گفته وی هم اكنون 30 میلیون مشترك برق در كشور وجود دارد كه سالانه 1.5 میلیون اشتراك دیگر به آن اضافه می‌شود و این در حالی است كه اگر به صورت منطقی برق در كشور مصرف شود به یك سوم نیروگاه های موجود نیازی نداریم.

وی با بیان اینكه در حال حاضر در شرایط مرزی قرار داریم اظهار داشت: هم اكنون سطح تولید و مصرف با هم برابر است ولی باید الگوی مصرف در كشور رعایت شود در غیر این صورت وارد شرایط بحرانی خواهد شد.

وی میزان بدهی صنعت برق به بانك‌ها، تولید كنندگان و پیمانكاران را بیش از 21 هزار میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: اگر بتوانیم بدهی ها را در همین سطح نگه داریم كار بزرگی انجام داده ایم.

وی با بیان اینكه 90 درصد افت فشار برق در كلان شهرهای كشور به گرمای شدید هوا بر می گردد افزود: در برخی از روزهای سال در برخی از مناطق تهران با افزایش 35 درصدی مصرف مواجه بوده ایم كه این امر در هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود.

ارسال نظر: