حجم سدهای تهران ۱۶۴ میلیون متر مكعب كاهش یافت

کدخبر: 903899

خسرو ارتقایی مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای تهران در نشست خبری: حجم ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران در حال حاضر ۵۹۴ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به آغاز گرمای زودرس در سال جاری از افزایش سه الی چهار درجه‌ای متوسط دما در اطراف سدهای تهران خبر داد و افزود: میزان مصرف روزانه شهر تهران بالغ بر 36.6 مترمکعب و از نظر حجمی 3.13 میلیون متر مکعب بوده است .

به گفته وی 40 درصد آب مصرفی تهران از محل چاه‌ها و 60 درصد دیگر از طریق سدها تامین شده است.

ارتقایی میزان بارندگی‌های صورت گرفته از ابتدای سال آبی تا به امروز را 240 میلی‌لیتر اعلام کرد و گفت: این درحالیست که سطح بارندگی‌ها در مدت مشابه سال گذشته 271 میلی‌لیتر و در 46 سال گذشته به طور متوسط 334 میلی‌لیتر بوده است که از کاهش 11 درصدی نسبت به سال گذشته و 27 درصدی نسبت به درازمدت حکایت می‌کند.

به گفته وی سدهای ما به سمت خالی شدن پیش می‌روند و احتمالا در فصل پاییز به حداقل ورودی منابع آبی در سدها برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین از برنامه‌ریزی برای حفر 80 حلقه چاه در تهران خبر داد و افزود: 30 حلقه آن مربوط به شرق تهران و 50 حلقه دیگر در منطقه جنوب‌غرب تهران خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر بیش از 10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران وجود دارد که برای هزار عدد از آنها پروانه صادر شده است .

ارتقایی افزود : شهرداری تهران بالغ بر 250 حلقه چاه مجاز دارد که میزان برداشت از آنها دارد که میزان برداشت از آنها 130 میلیون مترمکعب است در حالیکه تعداد چاه‌های غیرمجاز آن 320 حلقه بوده که میزان برداشت از آنها 70 میلیون مترمکعب است.

وی همچنین تامین برق را اولویت دوم این شرکت اعلام کرد و افزود: با توجه به بحران آبی که داشته‌ایم 30 الی 40 درصد در تولید برق کاهش داشته‌ایم.

ارسال نظر: