نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین مردم نهادینه شود

کدخبر: 905406

کوچکی‌نژاد افزود: سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی به خصوص سبک زندگی باید در دانشگاه‌ها و مدارس برای دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش داده شود/ اقتصاد و فرهنگ باید از اولویت‌های سیاستگذاری‌های کشوری باشد

جبار کوچکی‌نژاد در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با «نسیم» اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید اقتصاد و فرهنگ از اولویت‌های سیاستگذاری‌های کلان کشوری قرار بگیرد. ما معتقد هستیم اقتصاد مقاومتی به عنوان یک روش دراز مدت و پایدار در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و حتی در سبک زندگی تک تک افراد قرار گرفته و فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مردم جامعه نهادینه شود تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم، با اقتصاد مقاومتی قادر هستیم اقتصاد کشور را از واردات محصولات خارجی بی‌نیاز کرده و تبدیل به یک قدرت اقتصادی منطقه و جهان شویم. توسعه پایدار کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بنابراین هر چیزی که در دراز مدت باید پایدار باشد نیاز به آموزش مستمر و صحیح دارد. این روند نیاز است در مدارس به خصوص از همان سنین پایین آموزش داده شود. جا دارد یک کتاب خاص تحت عنوان اقتصاد مقاومتی توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و در برنامه‌های آموزشی گنجانیده شود و ما در مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود.

ارسال نظر: