فشار شبکه آب بعد از ماه رمضان کاهش می‌یابد

کدخبر: 909076

معاون آب و فاضلاب تهران در گفتگو با «نسیم» با تأکید بر اینکه تاکنون قطعی آب در تهران نداشته‌ایم، از شناسایی مشترکین پرمصرف خبر داد و افزود: در صورت تداوم این وضعیت به رغم هشدار‌های داده شده، برخود جدی با آنها انجام خواهد شد

نوذری‌پور با بیان اینکه همه ساله شاهد کاهش مصرف آب در ماه مبارک رمضان بودیم، افزود: امسال بر خلاف همیشه با دلیل مصادف شدن این ایام با مسابقات جام جهانی و افزایش دما میزان مصرف روند صعودی به خود گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میران مصرف در سطح استان از ابتدای سال تاکنون با افزایش 2 درصدی مواجه بوده است، در حال حاضر وضعیت مخازن و ورودی سدها به شدت کاهش یافته به طوری‌ که به دلیل کاهش بارش برف در سال گذشته حوضه آبریز سد لار و لتیان با کاهش بیش از 25 درصدی مواجه شده‌اند.

به گفته معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب استان تهران، میزان ذخایر نسبت به سال گذشته 180 میلیون مترمکعب کاهش یافته است بر همین اساس چنانچه مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود کمبود منابع آبی تاکنون قطعی آب نداشته‌ایم، افزود: برنامه‌ریزی شده که فشار آب در شبکه بعد از ماه مبارک رمضان کاهش یابد.

ارسال نظر: