پیرموذن: درصدد افزایش اصل بودجه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد هستیم

کدخبر: 912551

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: همه مسئولین خارج از شعار و به صورت عملی برای مبارزه با مواد مخدر عمل کنند/ مجلس در این رابطه آمادگی همکاری با دستگاه‌‌های اجرایی را دارد

به گزارش «نسیم»، کمال‌الدین پیرموذن اظهار داشت: متاسفانه تعداد معتادان در کشور اندک نیست و آمارها در این رابطه نیز متناقص است ولی اینکه گفته می‌شود بیش از شش میلیون نفر در کشور مستقیم و غیر مستقیم درگیر مساله اعتیاد و مواد مخدر هستند ( با احتساب خانواده هایشان) واقعا مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از اعتیاد را دو چندان می‌کند .

وی با تاکید بر اینکه همه در کشور باید برای مبارزه با اعتیاد وارد عمل شده و جهت تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که راهکار مناسبی جهت پیشگیری از اعتیاد است، تلاش کنند، افزود: امروزه عدم توجه به فرهنگ‌سازی برای حل بنیادین و ریشه‌ای اعتیاد عواقب بسیار منفی در جامعه داشته است. در پیشگیری از اعتیاد فرهنگ‌سازی نشده یا اگر هم بوده بسیار اندک و سطحی بوده است. فرهنگ‌سازی برای خشکاندن ریشه اعتیاد باید بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: موضوع عدم اشتغال جوانان یا وجود شغل‌های کاذب از دیگر دلایل اعتیاد در کشور است که دولتمردان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند و تلاش‌های خود جهت بهبود وضعیت کار و اشتغال افراد جامعه را بیش از گذشته کنند .

پیرموذن موضوع اعتیاد را یکی از مسائل اساسی و خطیر کشور برشمرد و گفت: این مساله باید کانون توجه صاحب منسبان قرار گیرد و با یک همکاری بین‌بخشی میان دستگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی و غیر دولتی جهت تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تلاش کرد .

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را به دلیل مشارکت دادن همه مردم و مسئولین بسیار موثر دانست و گفت: البته توجه به جوانان و امورات آنها باید در اولویت کارها قرار گیرد. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با یاری وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر همه باید برای پیشگیری و درمان اعتیاد و ایجاد فرصت شغلی برای بهبودیافتگان همکاری کنند. متاسفانه طی چندسال گذشته در کشور به دلیل عدم ارزش و بها دادن به مولدهای اشتغال‌زا، معضل اعتیاد با کمیت زیاد رقم خورده است که لازم و ضروری است که این موضوع مد نظر مسئولین دولتی قرار گیرد .

وی با تاکید بر اینکه باید همه مسئولین خارج از شعار و به صورت عملی برای مبارزه با مواد مخدر عمل کنند، گفت: مجلس نیز در این رابطه می‌تواند همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و از لحاظ سیاست‌های قانونی و مالی حمایت‌های مورد نیاز را انجام و در تصویب اصل بودجه دستگاه‌های مربوطه را در این حوزه مورد توجه قرار دهد. البته در تلاش هستیم؛ اصل بودجه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را افزایش دهیم .

پیرموذن گفت: امیدوارم همه نمایندگان مجلس و مسئولین اجرایی کشور حساسی ت‌های لازم را در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر داشته باشند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین خواستار ارتقاء آگاهی و دانش خانواده‌ها در زمینه اعتیاد و مواد مخدر جدید و صنعتی شد و اظهار داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد جامعه که حتی برخی تحصیلات دانشگاهی دارند، ناخودآگاه درگیر مساله اعتیاد شده‌اند در صورتی که با اطلاع‌رسانی جامع و کارآمد می‌توان در پیشگیری از اعتیاد بسیار موفق بود .

ارسال نظر: