معاون اسبق سینمایی: برای راه‌اندازی فیلمسازی مقاومت منتظر محصولات نباشیم

کدخبر: 916813

حیدریان افزود: برای اینکه کار ارزشمند دفاع مقدسی ساخته شود نباید منتظر باشیم تا ببینیم چه فیلمی تولید می‌شود بلکه باید در طول سال با برگزاری گردهمایی‌ها با مسئولین و فیلمسازان، تعامل صورت بگیرد

به گزارش «نسیم»، محمدمهدی حیدریان معاون اسبق سینمایی در خصوص برگزاری جشنواره مقاومت و اهمیت موضوع آن گفت: مفهوم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فارغ از هرگونه لوکیشن ،مکان و جغرافیای خاص حاوی مفاهیم الهی در چارچوب نگاهی خاص است. هرجایی که دفاع مقدس برای احقاق حقوقی یا دفاع مظلوم از ظالم صورت می گیرد می توان به ابعاد آن دفاع پرداخت و لزوما نباید خودمان درگیر فرایندی باشیم تا به آن بپردازیم.

وی گفت:تلاش هایی که در دوره های مختلف برای برگزاری این جشنواره شده فی نفسه خوب بوده و به خاطراهمیتی که این جشنواره دارد می طلبیده که این رویداد مستقل برگزار شود.

معاون سابق سازمان سینمایی در ادامه به دو نکته که در برگزاری بهتر این جشنواره دخیل است اشاره کرد و توضیح داد:امیدواریم بتوانیم مسئولین را متوجه پتانسیل و ظرفیت این گونه سینمایی و قدرت آن کنیم که متناسب با این ظرفیت برای پرداختن به موضوعات دفاعی از این حوزه طلب استمداد و یاری کنند تا با امکانات و شرایط هر چه بهتر پاسخ مثبتی به نیاز هنرمندان در این زمینه داده شودتا آنان هرچه بهتر با این مقوله بتوانند همکاری کنند.

حیدریان همچنین به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: برای اینکه کار ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس صورت گیرد نباید سال به سال منتظر باشیم تا ببینیم چه فیلمی و چه اثری در این باب تولید می شود تا از حضور آن در جشنواره بهره ببریم. بلکه باید در طول سال با برگزاری گردهمایی ها، نشست ها، کنفرانس ها و همچنین با ارائه مکتوبات توسط مطلعان و صاحبان آگاهی با نویسنده ها مسئولین و فیلمسازان تعاملی صورت بگیرد تا هرچه بیشتر و هرچه بهتر در مقوله دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت شاهد پژوهش های عمیق تری باشیم.به عبارت دیگر فیلمساز ها بتوانند با دانش و آگاهی کامل به بیان این رخدادها بپردازند و ما آن زمان می توانیم منتظر بیان نگاه و دیدگاه و سلیقه آنها باشیم .

حیدریان افزود: اگر به دنبال راه اندازی جریان فیلم سازی در بحث دفاع مقدس و مقاومت هستیم صرفا منتظر محصول بودن کافی نیست و به نتیجه هم نخواهیم رسید. مجددا تاکید می کنم هنرمند مطلع و آگاه می تواند اثر موثر و خلاقانه ای را عرضه کند.

ارسال نظر: