نجفی: باید بر طرح "خرید خدمات آموزشی مدارس غیردولتی" نظارت شود

کدخبر: 916995

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت از طرح "خرید خدمات آموزشی" حمایت بودجه‌ای می‌کند، تأکید کرد: این طرح بعد از شناسایی نقاط ضعف و قوت و در صورت مثبت بودن کلیات آن، می‌تواند توسعه یابد

محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و مشاور اقتصادی رئیس جمهور در گفتگو با «نسیم»، در پاسخ به این سوال که حد و مرز مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش باید به چه صورت باشد تا به اصل "آموزش رایگان" لطمه‌ای وارد نشود، گفت: در بخش مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش، به طور کلی هیچ حد و مرزی وجود ندارد و مردم باید در همه زمینه‌های آموزش و پرورش حق مشارکت حداکثری داشته باشند .

وی افزود: البته قانون اساسی تعیین کرده که دولت تا حد امکاناتش، امکان آموزش رایگان را برای عموم افراد جامعه فراهم کند که البته در طول سال‌های بعد انقلاب ما شاهد بودیم که در ادوار مختلف دولت‌ها تا جایی که توانسته اند به این قانون عمل کرده‌اند و بنده در این مورد تردید ندارم .

مشاور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه معتقدم نه تنها منابع دولتی در آموزش و پرورش نباید کاهش یابد بلکه باید روند افزایشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: البته در حوزه مشارکت این مسئله مهم است که چه کنیم آموزش و پرورش با هزینه‌های زیادی که دارد، بتواند اهداف واقعی خود را تحقق ببخشد و در کنار آن، کیفیت آموزش و پرورش نیز به گونه‌ای باشد که همه خرسند باشند .

نجفی ادامه داد: با استناد به گفته‌های معاون این وزارتخانه، متاسفانه هیچ کسی از کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش راضی نیست و ما باید این وضعیت را به گونه‌ای تغییر دهیم که در آینده بتوانیم رضایت همگان را جلب کنیم .

وی همچنین درباره طرح "خرید خدمات آموزشی مدارس غیردولتی" به عنوان یکی از طرح‌های اقتصادی جدید وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: به نظرم اجرای این طرح، نتایج خوبی برای آموزش و پرورش به همراه دارد؛ البته با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار در آموزش و پرورش اجرا می‌شود، برای ارزیابی و گرفتن خروجی باید نظارت‌هایی بر اجرای آن صورت بگیرد .

نجفی با اعلام اینکه دولت از طرح خرید خدمات آموزشی آموزش و پرورش حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند برای حمایت از اینگونه طرح‌ها بیش از منابعی که در حال حاضر به آموزش و پرورش اختصاص یافته، منابع و اعتبار فراهم کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تأکید کرد: بعد از شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح، اگر کلیات آن مثبت بود این طرح می‌تواند توسعه یابد.

ارسال نظر: