رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی: بخشی از محصولات شمال با خسارت روبه‌رو شده است

کدخبر: 929720

رهنمایی در گفتگو با «نسیم» افزود: با ذخیره‌سازی میوه‌های پرمصرف مشکلی برای تأمین نیاز بازار شب عید وجود ندارد و کمبود تولید مرکبات منجر به افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال نمی‌شود

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: با وجود مسایلی که در زمینه تأمین مرکبات در انتهای سال مطرح می‌شود، با ذخیره به موقع میوه‌ها دیگر نیازمند واردات نخواهیم بود.

موسی رهنمایی تصریح کرد: در زمینه تنظیم بازار شب عید نشستی در ستاد برگزار شده و در این رابطه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در سالجاری در رابطه با تولید سیب مشکلی نداشتیم و با وجود سرمای شدید، برآوردها حاکی از تولید 3.5 میلیون تنی است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه ما می‌توانیم نیازهای بازار داخلی کشور را تأمین کنیم، نسبت به صادرات بخشی از تولیدات می‌شود اقدام کرد، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود اظهارنظرهایی که در زمینه تولیدات مرکبات کشور می‌شود، شرایط مناسب است.

رهنمایی عنوان کرد: تنها بخشی از محصولات شمال کشور با خسارت روبه‌رو شد که این مشکل با وجود دیگر مرکباتی که در کشور مانند نارنگی تولید می‌شود، امکان جبران دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران در گفتگو با «نسیم»، ادامه داد: با ذخیره‌سازی میوه‌های پرمصرف مانند سیب، مرکبات و کیوی مشکلی برای تأمین نیاز بازار شب عید وجود ندارد و کمبود تولید مرکبات منجر به افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال نمی‌شود .

رهنمایی تصریح کرد: برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره میزان تولید مرکبات در سال جاری باید منتظر اعلام نظر اتحادیه تولید مرکبات مازندران ماند .

ارسال نظر: