نتایج بررسی وضعیت بورسیه‌های دولت دهم تا پایان هفته آینده اعلام می‌شود

کدخبر: 935776

سرپرست وزارت علوم از اعلام نتایج بررسی وضعیت بورسیه‌های دولت قبل، تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: از ۳۷۰۰ پرونده در دست بررسی، ۲۱۰۰ پرونده مشکلی نداشته؛ سایر پرونده‌ها در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های علوم و نفت، در پاسخ به «نسیم»، درباره زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی بورسیه‌ها گفت: آمارهایی که تاکنون وزارت علوم در خصوص دانشجویان بورسیه داده، ضد و نقیض نبوده است؛ پرونده 3700 بورسیه در کمیته تخصصی این وزارتخانه در حال بررسی است که بررسی پرونده این دانشجویان نیز بر اساس آیین‌نامه‌های زمان صدور احکام بورسیه آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده 450 دانشجوی بورسیه که به عنوان مربی بودند به هیأت امنای دانشگاه‌ها داده شده، افزود: وضعیت این دانشجویان از سوی هیأت امنای دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: پرونده 2100 نفر از دانشجویان بورسیه در مراحل اولیه بررسی اداره کل بورس وزارت علوم مشکل نداشته است و پرونده 1100 بورسیه نیز در حال بررسی است که از این میان، بررسی 450 پرونده به اتمام رسیده و بررسی 650 پرونده همچنان ادامه دارد؛ امیدواریم تا پایان هفته آینده نتایج بررسی پرونده‌های دانشجویان بورسیه را به طول کامل اعلام کنیم.

نجفی اضافه کرد: در ابتدا تکلیف دانشجویان بورسیه متخلف مشخص خواهد شد و بعد از آن، تکلیف مسئولین متخلف مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی از دانشجویان متخلف، از تحصیل محروم شوند.

* کرسی های آزاداندیشی امسال توسعه می‌یابد/ موضوعات کرسی‌ها متنوع خواهد بود

سرپرست وزارت علوم در ادامه با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها گفت: مهمترین برنامه این وزارتخانه در این راستا ایجاد فضای آزاداندیشی و نقادی برای دانشجو و استاد است.

نجفی تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در سال تحصلی جاری توسعه می‌یابد و برنامه‌های مختلفی برای تنوع موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی و افرادی که برای این کرسی‌ها دعوت می‌شوند، داریم.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری فعالیت‌های فوق برنامه در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی و نقد و بررسی سیاسی فلسفی موضوعات مورد نیاز جامعه خواهیم داشت تا دانشجویان بر حسب علاقه و استعداد بتواند به یک یا چند فعالیت جنبی جذب شوند.

ارسال نظر: