نجفی: گزارش چالش‌های آموزش عالی را به رئیس‌جمهور می‌دهم

کدخبر: 936086

سرپرست وزارت علوم، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر و بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، سهم تولید علم ایران در جهان ۱.۴ تا ۱.۸ درصد است/ ایران رتبه اول هوافضا را در منطقه دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدعلی نجفی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران با بیان اینکه با مسائل و چالش‌های حادی در آموزش عالی مواجهیم، اظهار داشت: دولت، رویکردهای مشخصی را برای این چالش‌ها دارد و من نیز گزارشی در این زمینه آماده کرده‌ام که به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهم.

وی از تحصیل چهار میلیون و 685 هزار دانشجو در 2650 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بیش از 6 درصد جمعیت کشور را دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ در حال حاضر 15 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، 65 درصد در مقطع کارشناسی و 20 درصد نیز در دوره کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

نجفی ادامه داد: 45 درصد کل دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند و مابقی نیز در رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر گروه‌های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: سهم تولید علم ایران در جهان، بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی بین 1.4 تا 1.8 درصد است؛ در حوزه بیوتکنولوژی، ایران مقام اول منطقه و 23 جهان را دارد؛ در حوزه هوافضا نیز کشورمان رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر: