آیت‌الله سیدان: تشکیل جامعه‌المصطفی از اقدامات ارزنده جمهوری اسلامی ایران است

کدخبر: 938649

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: طلبگی به معنای صحیح آن، افتخاری بی‌نظیر و اشتغالی است که با هیچ اشتغالی قابل قیاس نیست/ تلبس به لباس روحانیت به معنای تثبیت و تکمیل انسان در مسیر حق است

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی جامعه‌المصطفی مشهد، آیت‌الله سیدجعفر سیدان در مراسم عمامه‌گذاری طلاب غیر ایرانی مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ارزنده‌ای که در جمهوری اسلامی صورت گرفت، تشکیل جامعه المصطفی است. این تشکل از ملیت‌های مختلف، با برنامه‌ریزی‌های جامع و با نیت‌های پاک و پسندیده در ارتباط با نشر مکتب اهل‌بیت(ع) شکل‌گرفته و هرکس که به کم و کیف کارهای این تشکیل توجه پیدا کند خداوند را بابت این نعمت شکرگذاری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر انسان اهمیت کار خود را بداند و به آن توجه داشته باشد، درمی‌یابد که رشته تحصیل علوم دینی، حوزوی، طلبه شدن و روحانی شدن به معنای صحیح آن، افتخاری بی‌نظیر و اشتغالی است که با هیچ اشتغالی قابل‌مقایسه نیست؛ همه اشتغالات مشروع، ارزش دارد، طبیب شدن، کشاورز و مهندس شدن در رشته‌های مختلف علوم، اما با یک مقایسه دقیق عقلانی، این نکته مشخص می‌شود که هیچ‌یک از این‌ها درراه شناخت صحیح فکری، اخلاقی و اجتماعی، متعهد شدن و دیگران را در جریان قرار دادن، به این اشتغال نمی‌رسد و اگر چنین شناختی برای ما حاصل شود دیگر مشکلات آسان و استقامت، نشاط و علاقمندی در این مسیر ایجاد خواهدشد .

آیت‌الله سیدان در خاتمه اظهار داشت: وقتی افراد به سطحی می‌رسند که باید معمم ‌شوند یعنی به سطحی مناسب رسیده‌اند و متولیان در این موقع باید هرچه بهتر و سریع تر اقدام کنند زیرا وقتی تعمم محقق می‌شود به معنای تثبیت و تکمیل انسان در مسیر حق است . تعمم دژ محکمی است که باعث جلوگیری از انحراف‌ها می‌شود و پوشیدن این لباس اعلام افتخار خدمت به دین در پیشگاه امام زمان(عج) است .

ارسال نظر: