کوچکی‌نژاد: گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی است

کدخبر: 939643

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در سفر به این کشور در دیدار با "یوسیپ لکو"، رئیس مجلس کرواسی افزود:‌ رئیس مجلس ایران بارها در خصوص خطر گسترش افراط‌گرایی در منطقه هشدار داده بود

به گزارش «نسیم»، جبار کوچکی‌نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در سفر به این کشور در دیدار با "یوسیپ لکو" رئیس مجلس کرواسی، با بیان اینکه گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی‌توجهی کشورهای غربی است، گفت:‌ رئیس مجلس بارها در خصوص خطر گسترش افراط‌گرایی در منطقه هشدار داده بود.

وی با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور بر لزوم گسترش سطح تعاملات فی‌مابین در همه زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و گفت: ایران و کرواسی از امکانات و توانمندی‌های خوبی برای افزایش سطح ارتباطات و همکاری‌های فی‌مابین برخوردارند که می‌بایست از آنها استفاده کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی بر این اساس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از روند توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور خبر داد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: مسئولان ایرانی از جمله رئیس مجلس بارها درباره خطر گسترش افراط‌گرایی در منطقه هشدار داده بودند، اما متأسفانه اقدامی در این زمینه از سوی کشورهای غربی صورت نگرفت.

وی در پایان بر لزوم افزایش رفت و آمد میان مسئولان دو کشور و رایزنی و مشورت بیشتر در مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای تأکید کرد.

در ادامه این دیدار"یوسیپ لگو" رئیس مجلس کرواسی با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور،گفت: رفت و آمد میان مسئولان دو کشور نقش مؤثری در شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور دارد و همکاری مجالس ایران و کرواسی نیز در افزایش سطح مناسبات فیمابین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، تأکید کرد: نظر کرواسی این است که ایران باید از تمامی مزایای انرژی هسته‌ای همانند دیگر کشورها استفاده کند و ما نیز امیدواریم نتیجه حاصل از این مذاکرات به رفع تحریم‌ها و موانع گسترش مبادلات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری منجر شود.

رئیس مجلس کرواسی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف و نگرانی از تحولات اخیر در منطقه از جمله در عراق و سوریه، تأکید کرد: مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیازمند همکاری جمعی کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران در بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه نقش بسزایی دارد.

"یوسیپ لگو" در پایان این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوستانه فیمابین ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار پیام دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس از همتای کروات خود برای سفر به ایران توسط رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی تقدیم وی شد.

ارسال نظر: