نجفی: وزارت اطلاعات پیگیر موضوع انتشار اسامی بورسیه‌هاست

کدخبر: 942645

سرپرست وزارت علوم، با اعلام این خبر گفت: کسانی که اسمشان منتشر شده است، می‌توانند در دستگاه قضایی شکایت کنند/ هیچ نامه‌ای درباره منع بکارگیری بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها نداده‌ام

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدعلی نجفی در نشست خبری تشریح موضوع بورسیه‌ها و فرایند پیگیری آن در پاسخ به سؤال خبرنگار «نسیم» درباره برنامه این وزارتخانه برای دلجویی از دانشجویانی که اسامی آنها به عنوان "بورسیه غیرقانونی" منتشر شده، اظهار داشت: اگر کسی اسامی را داده، باید آن فرد پاسخگو باشد، اما با نظر وزارت علوم وزارت اطلاعات دنبال این موضوع است تا روشن شود چه کسی اسامی را داده و منتشر کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مرجعی از وزارت علوم اسم هیچ فردی را به عنوان بورسیه متخلف اعلام نکرده است؛ شکایت وزارت علوم نیز از طریق وزارت اطلاعات دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت علوم تأکید کرد: افرادی هم که اسامی آنها اعلام شده است، می‌توانند با مراجعه به دستگاه قضایی شکایت کنند.

* نامه‌ای درباره منع بکارگیری بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها نداده‌ام/ دانشگاه‌ها با نظر مثبت پرونده‌ها را بررسی کنند

نجفی در پاسخ به سؤال دیگر «نسیم» درباره شایعه ابلاغ نامه از سوی وی به رؤسای دانشگاه‌ها برای منع بکارگیری دانشجویان بورسیه دکتری گفت: من تاکنون نامه‌ای در این رابطه به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال نکرده‌ام؛ تنها یک نامه به دانشگاه‌ها برای وضعیت مربیان ارسال و در آن تأکید کرده‌ام که حق هیچ فردی ضایع نشود و با نظر مثبت پرونده این افراد بررسی شود.

وی ادامه داد: از این جلسه استفاده می‌کنم و به دانشگاه‌ها اعلام می‌کنم تا با نظر مثبت، پرونده دانشجویان بورسیه را که تاکنون نتوانسته‌اند در دانشگاه‌ها پذیرش بگیرند، بررسی کنند.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال تدوین آیین‌نامه‌ای هستیم تا مسأله لجبازی در این زمینه پیش نیاید؛ اگر دانشگاهی اعلام کرد که فرد خاصی را در رشته خاص نمی‌گیرد، بعد از آن نیز ما رشته جدید در این زمینه به آن دانشگاه نمی‌دهیم.

نجفی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم عده‌ای از این افراد نتوانند اعلام نیاز خود را از دانشگاه‌ها بگیرند.

ارسال نظر: