حجت‌الاسلام علوی تهرانی: خدا هم برای امام حسین(ع) روضه خوانده است

کدخبر: 943802

ما چطور می‌توانیم امروز امام حسین را یاری کنیم؟ برای حسین روضه بخوانیم/ هرکسی زیر این گنبد خضرا به اندازه عبیدالله بن حر هم منحرف باشد، می‌تواند با دستگاه امام حسین اصلاح شود

به گزارش "عقیق" مراسم عزاداری در چهارمین شب محرم در هیئت رایه العباس با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و مداحی حاج محمود کریمی، حاج محمد صمیمی و حاج ابراهیم رحیمی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی :

- خدا به حضرت ابراهیم وحی کرد، چه کسی را بیشتر از همه دوست داری؟ عرض کرد خدایا هیچ مخلوقی نزد من از حبیب تو پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) محبوب تر نیست، خدا وحی کرد، خودت را بیشتر دوست داری یا او را؟ گفت: او را، خداوند دوباره به او وحی داد: بچه او را بیشتر دوست داری یا پسر خودت را؟ گفت: بلکه فرزند او را بیشتر دوست دارم، کشته شدن پسر او به دست دشمنان برای تو درناک تر است یا کشتن پسرت به دست خودت در مسیر اطاعت من؟ عرض کرد: سر بریدن پسر او از روی ستم به دست دشمنانش قلب من را بیشتر به درد می آورد.

_ خدا بعد از این زمینه سازی، شروع می کند(به روضه خواندن)؛ یعنی آمدن به روضه سیدالشهدا(ع) یک زمینه سازی می خواهد.

_ هر کسی زیر این گنبد خضرا یک روزی دارد، مواظب باش روزی خود را از دست ندهی، چون عمر را در مقابلش باخته ای.

_ اگر کسی به روضه سید الشهدا(ع) می آید، باید امام حسین(ع) را از خودش بیشتر دوست داشته باشد، مادامی که سیدالشهدا(ع) محبوب ترین فرد برای او نباشد، محال است که بتواند گریه کند.

ارسال نظر: