کمپین "۵۰ گرم" با هدف کاهش تولید زباله آغاز می‌شود

کدخبر: 944456

مبدع کمپین ۵۰ گرم گفت: در این طرح به گوش جامعه می‌رسانیم که حرکت کوچک هر کدام از ما، چه تغییرات شگرفی در محیط زیست و جامعه خواهد داشت/ تنها با کاهش ۵۰ گرم از تولید زباله‌های هر فرد در کشور یک میلیون تن زباله کم می‌شود

سهیل اولادزاده در گفتگو با «نسیم»، اظهارداشت: درطرح ملی موسوم به "50 گرم"، تصمیم داریم تا با شیوه‌های به روز دنیا و با استفاده از تمام امکانات رسانه‌ای، برای پایان دادن به شیوه مصرف گرایی امروز تلاش کنیم.

وی افزود: تیم 50 گرم، متشکل از دوستداران و فعالان محیط زیست، متخصصان گرافیست، فیلم و... است و تلاش دارد تا با تهیه فیلم‌های متعدد با کیفیت بسیار خوب، کلیپ‌های کوتاه حاوی پیام تغییر، ساخت اینفوگراف‌ها یا آموزش‌های تصویری، ساخت وب سایت کاملاً آموزشی 50 گرم و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مجازی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری و شنیداری پیام و درخواست تغییر به نفع طبیعت را به گوش عموم جامعه برساند.

این فعال محیط زیست گفت: برای رسیدن به این هدف بر تمامی اقشار جامعه کار کارشناسی انجام گرفته است، و در این مسیر با کارشناسان، جامعه شناسان و اقتصادانان مشورت کرده‌ایم.

اولاد زاده اولین همایش بین المللی 50 گرم در مهرماه سال 94 با مشارکت دانشگاه امیرکبیر و سازمان محیط زیست و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای دانشگاه‌ها، مدارس و کارمندان دولتی را از برنامه‌های این کمپین دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضردو وب سایت طراحی کرده‌ایم که یکی از آنها مختص به اینفوگراف‌های آنلاین و یکپارچه آموزش مدیریت پسماند است که بدون هیچ کمک مالی از سوی سازمان‌های مربوط در روزهای آینده رونمایی خواهد شد و به رایگان برای آشنایی با فرهنگ مدیریت پسماند در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر: