جزئیات جدید اعطای وام به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تا ماه آینده نهایی می‌شود

کدخبر: 946177

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، با اعلام این خبر گفت: طی چهار تا پنج سال آینده تمام فرهنگیان عضو صندوق، خودروی لیزینگی دریافت می‌کنند/ اجباری برای عضویت فرهنگیان در صندوق وجود ندارد

شهاب‌الدین غندالی در گفتگو با «نسیم»، درباره تسهیلات جدید صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از برنامه‌های جدید صندوق، ارائه وام به اعضاست و امیدواریم تا یک ماه آینده بتوانیم با هماهنگی با بانک‌های مورد نظرمان برنامه عملیاتی را در این راستا تدوین کنیم .

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یک میلیون عضو دارد، باید ساختاری طراحی کنیم تا بتوانیم هر سال مبلغی را به صورت مستمر به اعضا وام بدهیم؛ چراکه اگر به یکباره اعلام کنیم صندوق وام می‌دهد، با حجمی از درخواست‌ها از سوی فرهنگیان روبرو خواهیم شد، بنابرین در ابتدا باید نرم‌افزاری طراحی کنیم و پس از آن، نسخه آزمایشی طرح را اجرا کنیم تا ببینیم که می‌توان طرح را به صورت گسترده اجرا کرد یا خیر .

مدیرعامل صندوق دخیره فرهنگیان ادامه داد: با برنامه‌ای که در پیش گرفته‌ایم امیدواریم طی چهار تا پنج سال آینده، تمام فرهنگیان عضو صندوق بتوانند خودروی لیزینگی دریافت کنند .

غندالی در ادامه همچنین از افرایش سهمیه لیزینگ خودروی فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: امسال تاکنون 24 هزار خودروی لیزینگی به فرهنگیان داده شده است که این میزان برابر با خودروی داده شده به فرهنگیان عضو صندوق در پنج سال گذشته بوده است .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروی لیزینگی با میانگین وام 10 میلیون تومانی به فرهنگیان داده می‌شود و ارائه این خدمات به فرهنگیان نیز دیگر براساس قرعه‌کشی نیست و طبق امتیاز و سرمایه فرهنگی است .

مدیرعامل صندوق دخیره فرهنگیان از افزایش سود سالیانه و همچنین سود واریزی صندوق خبر داد و گفت: برآورد ما این است که امسال در مجموع یک‌هزار میلیارد تومان سود صندوق باشد و میانگین سود پرداختی به هر یک از اعضا نیز حدود یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود؛ این در حالی است که سال گذشته میانگین سود واریزی یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است، البته در ابتدا باید سود 30 شرکت وابسته به صندوق بررسی شود و پس از آن به تأیید هیات امنای صندوق برسد و مصوب شود که چقدر باید بابت سود به حساب فرهنگیان واریز شود .

غندالی درباره عضویت فرهنگیان در صندوق نیز گفت: هیچ اجباری برای عضویت فرهنگیان در صندوق وجود ندارد و هر زمان که بخواهند می‌توانند از عضویت در صندوق انصراف دهند و یا ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر: